Сучасні умови життя вимагають від людини вміння творчо мислити і працювати, приймати нестандартні рішення. Саме на формування такої особистості спрямований метод проектів.
«Впровадження проектних технологій на уроках та в позаурочний час» за такою темою пройшов семінар-практикум для вчителів початкових класів у Новороманівській ЗОШ І-ІІІ ступенів. У семінарі взяли участь 35 вчителів початкових класів шкіл району . Увазі присутніх були презентовані уроки у 2 класі з читання. Творчий проект «Материнська свята доброта», класовод Любов Анатоліївна Ничипорук, у 3 класі урок читання із скарбниці казкарів світу. Казка П.Єршова «Горбоконик», класовод Ганна Олександрівна Леган, у 4 класі Я і Україна (природознавство) «Рослинництво рідного краю», класовод Людмила Іванівна Данильчук.
Досвідом роботи над проектною діяльністю в позаурочний час поділилась Валентина Петрівна Пасічник, заступник директора з виховної роботи. Вона зауважила, що метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, якою учні займаються протягом певного часу. Під час такої діяльності школярі перебувають у різних соціальних ролях, підвищують свій рівень володіння комунікативними навичками. На семінарі шкільна дитяча організація «Добрики» за участю родин представила довготривалий проект «Українському роду нема переводу».
У процесі роботи над проектом учні користувалися дослідницькими прийомами: збирали інформацію, аналізували її, висували припущення, робили висновки. У ході семінару досвідом роботи щодо використання проектних технологій на уроках та в позаурочний час поділились вчителі Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів – Марія Феліксівна Шостак, Марія Броніславівна Подран, Брониківської ЗОШ І-ІІ ступенів – Тетяна Володимирівна Філімонова, Киянської ЗОШ І-ІІІ ступенів – Тамара Петрівна Копчук.
Підводячи підсумок семінару методист початкового навчання Валентина Григорівна Лопатюк підкреслила, що сьогодні метод проектів вважається одним із перспективних видів навчання, тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні.
|