Головні цілі психологічної служби – сприяння психічному здоров’ю, освітнім інтересам та розкриттю індивідуальності, що проходить процес соціалізації, а також корекція різного роду утруднень в її розвитку.
Системність роботи практичного психолога шкільного навчання забезпечується , з однієї сторони, розглядом особистості як складної системи, що має різну спрямованість своїх проявів, починаючи від особистої активності індивіда, до включення в різноманітні групи, що по-різному впливають на нього на нього впливають, а з іншої сторони, тим, що використовуваний працівниками психологічної служби методичний інструментарій також підлягає логіці системного підходу та націлений на виявлення всіх сторін і якостей учня з тим, щоб допомогти його розвитку.
Найважливішими рівнями, на яких необхідно здійснювати діагностичну, консультаційну і корекційну роботу з учнями є наступні:
1. Психофізіологічний – показує рівень сформованості компонентів, що складають внутрішню фізіологічну і психофізіологічну основу всіх, в тому числі і психологів, систем суб’єкта, що знаходиться в розвитку.
2. Індивідуально-психологічний – виявляє розвиток основних психологічних систем (пізнавальної, емоційної, тощо) суб’єкта.
3. Особистісний – виражає специфічні особливості самого суб’єкта як цілісної системи, його відмінність від аналогічних суб’єктів. Що знаходяться на даному етапі розвитку.
4. Мікрогруповий - вказує особливості, взаємодію суб’єкта, що розвивається, як цілісної системи, з іншими суб’єктами та їх об’єднаннями.
5. Соціальний – виявляє форми взаємодії суб’єкта з більш широким соціальним об’єднанням та суспільством в цілому.