Міністерство освіти і науки України спільно з Національною Академією
педагогічних наук України з 12 листопада по 12 грудня поточного проводять
моніторинг якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та
основній школі серед усіх учнів 5 та 10 класів загальноосвітніх
навчальних закладів усіх типів і форм власності.
Основою цього моніторингового дослідження є точні масові педагогічні
вимірювання, що повинні забезпечити об’єктивне оцінювання досягнутого учнями
рівня навченості та встановлення його відповідності запланованим результатам і
нормам навчання, визначення рівня викладання, якості, актуальності та повноти
змістового наповнення навчальних предметів тощо.
Метою зазначеного заходу є виявлення навчальних досягнень учнів і
з’ясування кількох важливих освітніх питань, а саме:
― Які знання здобули учні з тих чи інших предметів, якого рівня сягають
їхні загальнонавчальні вміння?
― Який рівень інтересу до навчання сформовано в учнів?
― Чи вміють учні аналізувати зміст прочитаних текстів, робити висновки,
висловлювати власне ставлення до прочитаного?
― Чи вміють знаходити нестандартні рішення в процесі розв’язання навчальних
завдань, самостійно працювати з підручником, розв’язувати задачі, залучати
додаткову інформацію під час виконання проблемних завдань?
― Чи ефективно розподіляють зусилля і час, виконуючи навчальні завдання?
― І головне, чи навчилися учні застосовувати здобуті знання не лише на уроках, а й у повсякденному
житті?
Структура, обсяг та інші параметри тестових завдань визначено на основі
вимог до загальноосвітньої підготовки учнів відповідно до чинних навчальних
програм для початкової і основної школи з урахуванням відповідного для цього
часу – 45 хвилин.
Кожен збірник завдань для
проведення моніторингу містить 10 варіантів тестів,
кожен з яких складається із завдань, що відрізняються складністю та формою.
Кожен учень виконуватиме один варіант тестів та бланк відповідей.
Правильні відповіді до завдань
тестів з відповідних навчальних предметів будуть розміщені на веб-сайтах
Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту
освіти і Національної академії педагогічних наук України після завершення
заходу.
Кожний учень матиме можливість
попередньо самостійно визначити рівень своїх навчальних досягнень з кожного
навчального предмета, порівнявши правильні відповіді до завдань тестів,
розміщених на сайті, з особистими відповідями у збірниках завдань, які
залишилися після проведення моніторингу.
Оцінки за моніторинг у класні журнали не виставлятимуться, оскільки
оцінювання моніторингу здійснюватиметься за рівнями навчальних досягнень учнів,
але інформація про результати моніторингу кожного учня з усіх навчальних
предметів буде до відома його батьків або осіб, які їх замінюють.
Участь учнів у
моніторингу допоможе вчителям і батькам отримати об’єктивну інформацію про
результати їх навчання та сприятиме поліпшенню системної підготовки майбутніх
випускників до державної підсумкової атестації та, згодом, і до зовнішнього
незалежного оцінювання.
Від того, якого рівня знань досягне дитина в школі, залежить її подальше
професійне навчання і доросле життя. Об’єктивні результати моніторингу
сприятимуть заохоченню школярів до навчання, допоможуть їм зрозуміти, що
навчання – це дуже важлива і значуща частина цього періоду життя.
За бажанням батьків можна буде здійснити
порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними середніми
показниками по Україні з метою вдосконалення подальшої навчальної роботи
школяра.
Моніторинг не
передбачає контролю діяльності педагогів чи навчальних закладів, а має на меті
з’ясувати типові помилки і прогалини у засвоєнні змісту загальної середньої
освіти, виявити болючі проблеми сучасної школи та визначити дієві шляхи їх
подолання.
Сподіваємося на розуміння всіма важливості цього заходу і сумління в
досягненні об’єктивного результату.
|