За названою темою на базі
методичного центру 28 березня 2013 року відбулися педагогічні читання.
Їх організація - перший крок у
реалізації новообраної методичної проблеми району «Впровадження
сучасних педагогічних технологій в навчально-виховний процес як
умова індивідуального розвитку і самовдосконалення особистості».
Педагогічні читання були
спрямовані на висвітлення й поширення педагогічного досвіду з даної проблеми та
підвищення педагогічної майстерності кожного вчителя.
З вітальним словом виступив начальник відділу освіти Олександр Анатолійович
Антипчук. Він відзначив, що новий Державний
стандарт базової і повної загальної освіти впевненою крокує в освітній галузі. Педагогічні інновації – це результат творчого пошуку оригінальних рішень
для різноманітних педагогічних проблем. Безпосереднім продуктом творчого
пошуку можуть бути нові навчальні технології, виховні ідеї, форми й методи
виховання, нестандартні підходи в управлінні. Модернізація освітньої діяльності, що розпочалась згідно з Національною
доктриною розвитку освіти, якраз і покликана осучаснити освітянську діяльність
з огляду на інноваційність.
Глибоко розкрила тему
«Інноваційність – важлива ознака сучасної освіти» завідуюча методичним центром
Ольга Павлівна Сікора. Вона наголосила, що сучасна освіта й особливо
загальноосвітня школа під впливом науково-технічного прогресу та інформаційного
буму вже порівняно тривалий час перебувають у стані неперервного
організаційного реформування та переосмислення усталених психолого-педагогічних
цінностей. Школа ХХІ століття обумовлює необхідність докорінного переосмислення
освітньої парадигми. Через освіту ми повинні підготувати інноваційну людину,
здатну і бажаючу творити і сприймати зміни та нововведення. Оновлення всіх
компонентів системи освіти та виховання, інноваційність освітянської політики в
шкільній практиці – реальні ознаки сьогодення. Ключові слова: інновація,
інноваційна технологія, інноваційне навчання
характеризують освітній процес сучасного світу.
В педагогічних читаннях взяли
участь керівники та педагогічні працівники навчальних закладів району, які
поділились досвідом з даної проблеми, а саме:
- «Активне навчання як засіб формування предметних
компетентностей молодших школярів» Козлова Сабіна Миколаївна – вчитель Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Використання інтерактивних методів навчання в початкових класах» Зозуля Валентина Олександрівна – вчитель
В.Горбашівської ЗОШ І-ІІ ступенів,
- «Запровадження інноваційних форм і методів у процесі компетентнісно-орієнтованого
навчання як засіб формування творчої особистості школяра» Тимошенко Любов Михайлівна – вчитель Немильнянської ЗОШ І-ІІ
ступенів,
- «Проект як інноваційна технологія
компетентнісно-орієнтованого навчання на
уроках англійської мови» Микитюк Галина Миколаївна – вчитель В.Молодьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Продуктивне навчання з використанням ІКТ під час вивчення природничо-математичних
дисциплін» Горлата Лідія Степанівна – директор Піщівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках літератури» Романчук Валентина
В’ячеславівна – вчитель Піщівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Формування мовної компетентності на уроках англійської мови» Гончаренко
Світлана Вікторівна – директор
Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Розвиток пізнавальної діяльності
учнів на уроках фізики» Ткачук Галина Миколаївна – вчитель Повчинської ЗОШ
І-ІІІ ступенів,
- «Сучасні підходи до вивчення
української мови та літератури» Шурпан Віра Юріївна – вчитель Чижівської ЗОШ
І-ІІІ ступенів,
- «Розвиток критичного мислення учнів на уроках хімії» Алексійчук Віра Назарівна – вчитель Токарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Компетенісно-орієнтований підхід до навчання на уроках інформатики» Гутель
Ольга Вікторівна – вчитель Пилиповицької ЗОШ І-ІІІ ступенів,
- «Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках
трудового навчання» Алексюк Петро
Петрович – вчитель Яворівської ЗОШ І-ІІ ступенів.
В процесі педагогічних читань його
учасники змогли глибше усвідомити важливість проблем модернізації
навчально-виховного процесу через
активне впровадження сучасних інноваційних технологій, що покликані активізувати навчально-пізнавальну діяльність як
учнів так і
педагогів.
|