Щорічне збільшення посад працівників психологічної служби дозволяє охопити соціально-психологічним патронатом більшу кількість учнів ЗНЗ району, вчасно надати психологічну допомогу, більш широко використовувати можливості раннього виявлення та корекції девіацій у дітей шкільного віку. Це сприяє вчасному проведенню соціально-психологічної корекції та зниженню підліткової злочинності в районі.
Кількість учнів, що потребують інтенсивної педагогічної корекції збільшилась унаслідок того, що в районі з’явилась нова категорія таких вихованців, а саме: діти з сімей, які є внутрішньо переселеними особами з Донецької та Луганської областей. У таких учнів спостерігається підвищений рівень тривожності, ознаки ПТРС, що не може пройти повз увагу працівників психологічної служби.
В психологічній службі системи освіти працює 25 працівників:
Список новопризначених
працівників психологічної служби
Список працівників психологічної служби,
що мають стаж роботи в психологічній службі
Працівники психологічної служби працюють з різнорівневим навантаженням (відповідно нормативів чисельності учнів шкіл, викладених в Положенні Про психологічну службу). Однак, не всі можуть бути забезпечені на одну ставку в межах однієї школи. Тому такі працівники в 3-х випадках виконують роботу як практичного психолога, так і соціального педагога школи, в 10 випадках – охоплюють роботою психологічної служби 2 чи 3 школи. Для цього відповідно складаються графіки роботи по школах та погоджуються з адміністрацією школи у відповідному порядку.
З метою підвищення науково-методичного рівня діяльності шкільних психологів та соціальних педагогів протянгом 2014-2015 н.р. було проведено семінари «Практична психологічна та соціально-педагогічна допомога людям з ПТРС», «Особливості роботи з дітьми, батьки яких перебували, перебувають, загинули чи перебувають в АТО», «Стрес і стресостійка поведінка», «Робота по корекції шкільної тривожності в учнівському середовищі».
Протягом навчального року методист РМЦ, психологи значну увагу приділяли роботі класних керівників, учителів-предметників загальноосвітніх навчальних закладів особливо з питання жорстокого поводження з дітьми в сім’ях, особливостей поведінки підлітків. Шкільні психологи здійснювали контроль за дітьми групи ризику, проводили діагностиког-корекційну роботу з дітьми, які потребують підвищеної уваги, консультаційну роботу з учителяими і батьками щодо психологічних проблем учнів, надавали допомогу дітям у кризових ситуаціях.
Розвиток психологічної служби у 2016-2017 н.р.
Вчасний моніторинг соціально-психологічної ситуації населених пунктів, де знаходяться діти та сім’ї з тимчасово переселених регіонів, де проводиться АТО, учні, іх батьки чи вчителі, в сім’ях яких є учасники АТО, поранені чи загиблі в АТО, безпосередньо за потребою з самими учасниками АТО.
Залучення всієї психологічної служби до роботи з новими кризовими категоріями дітей, їх батьків, учителів, а саме: діти та сім’ї з тимчасово переселених регіонів, де проводиться АТО, учні, іх батьки чи вчителі, в сім’ях яких є учасники АТО, поранені чи загиблі в АТО, безпосередньо за потребою з самими учасниками АТО (в їх чисельність входять як батьки учнів шкіл, так і вчителі ЗНЗ району).
Тематика методичної роботи з працівниками психологічної служби
2016-17 навчальний рік.
Дата |
Тематика для 2 групи |
Форма заняття |
Тематика для 1 групи |
Форма заняття |
20.09.2016 |
Методична нарада працівників психологічної служби |
|||
21.10.2016 |
«Карта ресурсів» у роботі працівника психологічної служби та як профілактика професійного вигорання працівників психологічної служби |
Тренінгове заняття |
Питання ведення обов’язкової документації працівника психологічної служби. (Якубович О.В.) Методика проведення психолого-педагогічного консиліуму (Поліщук О.В., Пашківська Т.Л.) |
Семінар-практикум |
17.11.2016 |
Самодіагностика психічних станів працівника психологічної служби як профілактика професійного вигорання |
Тренінгове заняття |
Основні дослідницькі напрямки працівників психологічної служби. |
Семінар-практикум |
15.12.2016 |
Використання малюнкових методик в роботі зі школярами |
Семінар-практикум |
Рекомендації щодо складання аналітичної та статистичної звітності |
Семінар-практикум |
26.01.2017 |
Робота за методикою МАК |
Майстер-клас |
Презентація програми «Сімейна розмова» щодо протидії алкоголізму (Поліщук О.В., Ткачук Т.В.) |
Навчально-методичний семінар |
23.02.2017 |
Робота з дитячими страхами. Шляхи та методи психологічної корекції. (Ткачук Т.В.) |
Семінар-практикум |
Система роботи психолого-педагогічних семінарів в школі як один з напрямків роботи працівника психологічної служби |
Навчально-методичний семінар |
23.03.2017 |
«Як розпізнати маніпуляцію та їй протистояти» |
Семінар
|
Робота з учнями, що потребують інтенсивної педагогічної корекції. (презентація програми Слободороманівської гімназії «Неуспішні обдаровані діти») |
Семінар
|
25.04.2017 |
Круглий стіл з питань роботи психологічної служби |
|||
18.05.2017 |
Казкотерапія як один з напрямків роботи з травмою та тривожними станами |
Майстер-клас |
«Станція призначення - життя». Щодо протидії торгівлі людьми |
Семінар |
Примітка: дата та таметика семінарів може змінюватися
Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та пост конфліктний період
Лист Міністерства № 1/9-179 від 28.03.14 "Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів"
Головні цілі психологічної служби
Шкільна психологічна діяльність
Нормативні документи (документ Microsoft Word 5,2 Мб)
Документи практичного психолога
Нові документи для керівництва в роботі психологічної служби
Атестація працівників психологічної служби
Методична комісія працівників психологічної служби (22.08.2011р.)
Поради психолога: перший раз - у перший клас!
Емоційна підтримка керівників шкіл (брошура)
Профілактика професійного вигоряння педагогів (брошура)
Соціальна робота з дітьми, що мають девіантну поведінку (брошура)
Психопрофілактика агресивної поведінки підлітків (брошура)
Методичні рекомендації по діагностиці педагогічного колективу (брошура)
Комунікативна компетентність особистості(брошура)
Мартіна Мюллер. "Якщо ви пережили психотравмуючу подію"
НАДАННЯ ПЕРШОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ
Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомоги переміщеним особам
На допомогу практичному психологу
3. Л.В. Бура «Цікаве спілкування» факультативний курс для учнів початкових класів
4. Л.В. Бура «Цікаве спілкування» спецкурс для учнів початкових класів
5. Л.В.Доманська «Пізнай себе» спецкурс з психології для учнів 2-3 класів
6. О.М.Курбанова «Таємниці спілкування» факультативний курс для учнів 3-4 класів
7. З.Г. Вітульська, В.І. Денисенко «Швидка самодопомога» факультативний курс для учнів 5-х класів
11. О.Г. Луценко «Розвиваючі ігри» курс за вибором для учнів 5-7 класів
12. І.Є. Хронюк «Психологія спілкування» спецкурс для учнів 5-7 класів
14. Н.М. Костецька «Сходинки до вершини «Я»» факультативний курс з психології для учнів 7-8 класів
15. Л.І. Черноусова «Основи психології» факультативний курс для учнів 7-8 класів
16. Н.Ю. Сасюк «Психологія спілкування» факультативний курс для учнів 8-х класів
17. А.Л. Ціось «Цікава психологія» факультативний курс для учнів 8-х класів
18. М.В. Лемак, В.Ю. Петрище «Обираю професію» спецкурс для учнів 8-10 класів
19. В.Ю. Петрище «Самопізнання та соціалізація підлітка» програма спецкурсу для учнів 8-10 класів
20. Т.В. Сідляр, Н.В. Свірчкова «Настає час вибору» факультативний курс для учнів 8-11 класів
22. Л.І. Черноусова «Етика і психологія сімейного життя» факультативний курс для учнів 9-10 класів
23. М.І. Божко «Психологія особистості» спецкурс для учнів 10-х класів
25. Н.Д. Бойко «Психологія особистісного вдосконалення» факультативний курс для учнів 10-11 класів
26. С.В. Вареник «Життєва компетентність особистості» факультативний курс для учнів 10-11 класів
27. Г.В. Іванова «Конфліктологія у школі» курс за вибором для учнів 10-11 класів
28. В.М. Островська «Я і психологія» факультативний курс для учнів 10-11 класів
31. Л.А. Пєтушкова, А.В. Аносова «Психологія» факультативний курс для учнів 10-11 класів
32. Ю.М. Талаєва, Д.Д. Романовська «Основи психології особистості» спецкурс для учнів 10-11 класів
33. О.П. Чухілевич «Психологія наукової творчості» спецкурс для учнів 10-11 класів
35. М.І. Божко «Особистість та міжособистісні відносини» спецкурс для учнів 11-х класів
36. Л.М. Журомська спецкурс для учнів 11-х класів «Я і моя професія»