17 січня 2014 року
на базі районного методичного центру відбулась інструктивно-методична нарада з класними
керівниками на тему: «Методична основа створення виховного простору в загальноосвітньому
навчальному закладі», в роботі якої взяли участь 16 виховників загальноосвітніх
навчальних закладів району.
Виховний простір
навчального закладу (за І.Єрмаковим) - це соціокультурне та педагогічне
(освітнє) явище, яке утворює і утворюється життєдіяльністю закладу, взаємодією
вихователів (вчителів) та вихованців (учнів) у процесі залучення останніх до
цінностей та смислів соціального життя, створення умов для виникнення і
реалізації конструктивної соціальної й творчої активності учнів. Сходження,
поєднання виховного простору школи та життєвого простору учня породжує простір
розвитку життєстійкості та життєздатності учня. Першим і дуже важливим етапом
моделювання виховного простору є діагностика середовища.
Учасники наради прослухали
і обговорили виступ Скиби Галини Миколаївни, класного керівника
Слободороманівської гімназії, яка приймала участь у засіданні обласної творчої групи керівників методичних об’єднань
класних керівників (5 грудня 2013 року) на тему: «Моніторингові дослідження в
діяльності класного керівника». Педагог зазначила, що завданням педагогічної
діагностики є вивчення особистості учня, рівня його окремих моральних потреб,
інтересів і нахилів; ставлення учнів до організації життя класу, до форм,
методів, прийомів виховної роботи; взаємин педагогів і учнів і їх ставлення до
окремих педагогічних дій; наслідків впливу на учнів певних форм, методів,
прийомів виховання; результативності всієї системи виховання класів; статусу та
самопочуття особистості в колективі; умов життя дитини в сім’ї та характер
взаємин з батьками, особливостей сімейного виховання, визначення рівня розвитку дитячого колективу, характеру і структури
взаємин між дітьми.
Тітарева Тереза
Валеріївна, заступник директора з виховної роботи Городницької ЗОШ І-ІІІ
ступенів презентувала досвід роботи методичного об’єднання класних керівників
навчального закладу на тему: «Класний керівник у виховній системі класу». Запорукою успіху діяльності класного керівника
є ефективна діагностика рівня розвитку учня, що дозволяє побачити позитивну чи
негативну динаміку в процесах формування юної особистості. Пізнавши особистість
школяра, виявивши його здібності, вади і переваги, вчитель може правильно і
грамотно корегувати навчальний процес, вберегти дитину від помилок і допомогти
їй вирішити особисті проблеми. Наголосила, що необхідно ретельно аналізувати
використання психологічних методів діагностики.
Педагоги-виховники (Петрук
Н.В., класний керівник Несолонської ЗОШ І-ІІІ ст., Ковальчук Л.Р., заступник
директора Таращанської ЗОШ І-ІІІ ст., Вознюк Т.М., педагог-організатор
Піщівської ЗОШ І-ІІІ ст., Федюк Т.М., заступник директора Чижівської ЗОШ І-ІІІ
ст. та ін.) проаналізували проведену в освітніх округах роботу по застосуванню
матеріалів рекомендованих ЖОІППО та напрацьованих і презентованих класними
керівниками Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів під час проведення у жовтні 2012 року
майстер-класу по використанню психолого-педагогічних досліджень класного
колективу. Варто зазначити що відповідна робота у цьому напрямку безумовно
проводиться. Педагогічні колективи шляхом вивчення та впровадження передового
педагогічного досвіду, залучення до планування виховного процесу психологів та
соціальних педагогів, творчого підходу класних керівників до власної
педагогічної діяльності здобувають досвід в даному напрямку роботи.
|