Використання ІКТ у навчальному процесі сприяє активізації освітнього
процесу, розвитку пізнавального інтересу і, як наслідок, підвищенню якості
знань. ІКТ дозволяють вийти на новий рівень навчання. Отже, вчителеві необхідно
мати не тільки навички роботи на комп’ютері, а й уміти працювати з
ІКТ-технологіями та ефективно організовувати процес навчання з використанням
програмного забезпечення.
27.04.2012 року на базі методичного центру за участю керівників шкіл,
методистів, вчителів відбувся круглий стіл на тему «Формування інформаційної компетентності вчителя».
Завідуюча РМЦ Сікора О.П. зазначила, що стрімкий прорив інформаційних
технологій у наше життя спонукає все більше замислитись над новітніми,
адекватними вимогам часу методами навчання і виховання. Для сучасного вчителя,
а тим більше для учнів, комп’ютер і Інтернет стали звичними інструментами для
освіти. Більш того, нині ні в тих, ні в
інших не викликає сумніву те, що застосування ІКТ в освітньому процесі дозволяє
розв’язати одне з його найважливіших завдань – підвищення рівня знань. Тому
перед системою освіти стоїть завдання:
змінити моделі використання ІКТ в освітніх установах, а саме перейти від моделі
«комп’ютерний клас для викладання інформатики» до моделі, у якій ІКТ активно
використовується у викладанні всіх предметів. Тепер стало абсолютно зрозумілим,
що вчителі можуть і повинні володіти основами інформаційних технологій
і методикою їх використання. Вчителі району включилися в реалізацію даних
завдань.
Володіння вчителями основами ІКТ здійснювалось за такими напрямками:
- в рамках програми «Intel. Навчання для майбутнього»;
- під час навчання в школах за формою
«вчитель-вчитель»;
- на курсах підвищення кваліфікації ЖОІППО;
- під час семінарів;
- шляхом самоосвіти.
Навчальні заклади району беруть участь
у проектах, реалізація яких спрямована на модернізацію навчально-виховного процесу:
- «Відкритий світ» - Чижівська ЗОШ І-ІІІ ст. (2011 р.),
Новороманівська, Пилиповицька, Суслівська ЗОШ І-ІІІ ст. (2012 р.);
- «Щоденник.ua» -
Суслівська ЗОШ І-ІІІ ст. (2012 р.);
- «Вчителі в онлайні» - Городницька ЗОШ
І-ІІІ ст. (2012 р.);
- «Школи-новатори» - Федорівська, Ярунська
ЗОШ І-ІІІ ст. (2012 р.).
У своєму виступі начальник відділу освіти
Антипчук О.А. наголосив на важливості використання ІКТ в процесі навчання не
лише на уроках інформатики, а й усіх предметів, так як у системі освіти
інноваційна робота тісно пов’язана з
інформаційними та комунікаційними технологіями, бо їх упровадження
дозволяє ефективно реалізувати найновітніші підходи до організації
навчально-виховного процесу і у роботі з педкадрами.
З основними напрямками діяльності
освітньої галузі по формуванню обізнаного та компетентного інформаційного
покоління, за матеріалами І Всеукраїнського з’їзду вчителів інформатики, ознайомив
присутніх делегат з’їзду - Майстренко
Г.В., вчитель інформатики Городницької
ЗОШ І-ІІІ ст.
Під час засідання виступили:
- Костюченко В.М., вчитель іноземної мови
Чижівської ЗОШ І-ІІІ ст. «Реалізація проекту «Відкритий світ»: учитель і учень
в сучасному інформаційному просторі»;
- Лібега С.М., вчитель початкових класів
Суслівської ЗОШ І-ІІІ ст. «Методологічні основи застосування комп’ютера у
початковій школі»;
- Ковальчук Г.І., директор Івашківської ЗОШ
І-ІІ ст. «Використання мультимедійних презентацій як сучасного засобу
навчання»;
- Пасічник М.М., вчитель фізики
Новороманівської ЗОШ І-ІІІ ст. «Активізація пізнавальної діяльності учнів за
допомогою електронної наочності та ППЗ»;
- Горблюк М.Й., директор Ярунської ЗОШ І-ІІІ
ст. «Дистанційне навчання в межах освітнього округу як один з кроків до якісної
освіти»;
- Бармак О.В., директор Великомолодьківської
ЗОШ І-ІІІ ст. «Створення діючого веб-сайту навчального закладу – один із
засобів реалізації інформаційних технологій в школі»;
- Гутель О.В., вчитель математики та
інформатики Пилиповицької ЗОШ І-ІІІ ст. «Упровадження ІКТ в навчально-виховний
процес школи».
|