30 серпня 2016 року, в переддень початку нового навчального року, вчителі історії і правознавства загальноосвітніх навчальних закладів району зібрались у районному методичному центрі на традиційне серпневе методичне об’єднання.
У світлі нового бачення українським суспільством школи, давно очікуваного початку реформування освітньої галузі, бажання підростаючих поколінь отримати не багаж знань, а вміння реалізувати свої здібності і зробити власне життя успішним, питань для обговорення у широкому педагогічному колі виникло чимало.
Методист РМЦ Вознюк Тетяна Миколаївна провела аналіз проведеної роботи вчителями суспільствознавчих дисциплін за 2015-2016 навчальний рік, показавши в мультимедійному варіанті статистичний аналіз результативності якості навчання учнів у навчальних закладах району.
Голова методичного об’єднання Загрива Олена Миколаївна, вчитель Федорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, провела стислий огляд методичних рекомендацій про викладання історії і правознавства у загальноосвітніх навчальних закладах (Лист МОН №1/9-437 від 17.08.2016 року, зупинившись детальніше на особливостях програмового матеріалу 8 класу. Окремо Олена Миколаївна зупинилась на презентуванні змістової лінії Концепції «Нової української школи» – ідеології реформи середньої освіти, що почне діяти у 2018 році, представленої Міністром освіти і науки Лілією Гриневич 18 серпня 2016 року, під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік» в Будинку Уряду.
Вчитель Дідовицької ЗОШ І-ІІ ступенів Гвоздь Юрій Олександрович у виступі на тему: «Використання демонстраційних матеріалів на уроках історії» представив піраміду сприйняття різних методів навчання, де демонстрація становить 30% запам’ятовування нового матеріалу, тоді як лекція тільки 5% і самостійне читання -10%. Висловив переконання що дитина, як і кожна людина, отримує найбільше задоволення коли «вона розуміє, що вона розуміє» про що йдеться мова в конкретній ситуації і що успішним і вмотивованим навчання стане тоді, коли не вчитель, а дитина буде задавати питання.
Про роботу з аудіовізуальними та мультимедійними засобами на уроках історії і правознавства розповіла Бугайчук Віталія Віталіївна, вчитель Стрієвської ЗОШ І-ІІ ступенів. Педагог яскраво описала завдання і можливості використання цих засобів на всіх етапах навчальної діяльності учнів, акцентувала увагу на позитивному впливі на формування особистості учня.
Литвинець Євгеній Васильович, вчитель Немильнянської ЗОШ І-ІІ ступенів, у виступі на тему: «Дослідницька робота при вивченні суспільствознавчих дисциплін» презентував свої спільні з учнями напрацювання по дослідженню історії і місцезнаходженню укріп лінії років Другої світової війни на території села Немильня та прилеглих територій, а також дослідження соціально-побутового життя жителів Новоград-Волинського району на зламі 19 і 20 століть.
На завершення подано до використання ряд посилань на друковані матеріали та електронні ресурси по забезпеченню організації вивчення суспільствознавчих дисциплін в школах району на належному рівні.
|