Цікаво, адже німецька мова посідає значне місце у спілкуванні європейців і не тільки. Вона відіграє значну роль у науці та освіті. Про це свідчить кількість німецькомовних лауреатів Нобелівської премії: 30 Нобелівських премій з хімії, 25 з медицини, 21 з фізики, 10 з літератури та 8 Нобелівських премій миру. Сьогодні міжнародною мовою науки стала англійська. Проте, зараз Німеччина домінує серед інших країн на європейській території. Німецька як мова комунікації у майбутньому збереже свій статус мови комунікації в Європі, не лише з німецькомовними сусідами, але й зі Сходом. Вже зараз існують проекти, які фінансуються з боку ЄС та які спеціально тренують рецептивний аспект володіння мовою (читання). Розвиток навиків читання допомагає орієнтуватися у фахових текстах та брати участь у наукових дискусіях.
10 листопада 2016 року на базі Пилиповицької ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено семінар-практикум учителів німецької мови з теми «Формування в учнів основної школи мовних компетенцій в умовах впровадження Державного стандарту мовної освіти».
Учасників семінару-практикуму привітно зустріли директор школи Власенко Оксана Михайлівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Тарнавська Тамара Петрівна, заступник директора з виховної роботи Дзюба Елла Володимирівна, практичний психолог Ткачук Тетяна Валентинівна та учні школи.
Вчитель німецької мови Філоненко Галина Олексіївна (кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії», педагогічне звання «Вчитель-методист») запросила відвідати відкриті уроки та позакласний захід, в якому братимуть участь учні різних класів.
Урок у 10 класі «Перше кохання. Весілля. Весільні традиції» з навчальної теми «Людські стосунки» розкрив увесь спектр методичних прийомів, які застосовує Галина Олексіївна для активізації навчально-пізнавальної діяльності своїх вихованців та показав достатній рівень володіння учнями німецькою мовою в діалогічному, монологічному, писемному та усному мовленні.
Під мудрим керівництвом Галини Олексіївни неабиякі здібності іншомовного спілкування, уміння працювати в парах, групах та індивідуально продемонстрували учні 7 класу з навчальної теми «Учень і його оточення» – «Обов´язки у домашньому господарстві». Учасники семінару-практикуму долучилися до одного з етапів уроку. Це спонукало учнів працювати ще більш активно й старанно.
Танцювальним експромтом розпочали позакласний захід (інсценізація казки «Червона шапочка») учні початкових класів. Він поступово перейшов у перегляд відеомультика про Червону шапочку, а далі у представлення в сучасній інтерпретації всім знайомої казки. Присутніх вразила чіткість іншомовної дикції юних артистів, емоційність виконання доручених ролей, атрибутика, костюми та відповідальне ставлення казкових героїв один до одного.
Німецька – це цікаво! Висловили свою думку про всі відвідані заходи учасники семінару-практикуму. Відзначили, що Філоненко Г.О. наполегливо впроваджує нові Державні стандарти, вміло формує мовні компетенції своїх вихованців, розумно застосовуючи сучасні аудіо та відео матеріали, цікаві форми роботи як в урочний так і позаурочний час.
Круглий стіл урізноманітнив змістовний і захоплюючий виступ Семенишиної Людмили Анатоліївни, вчителя німецької мови Таращанської ЗОШ І-ІІ ступенів, яка з 31 жовтня по 4 листопада 2016 року була учасником семінарських занять, що проводились референтом Гете-Інституту в Україні в рамках спільного проекту МОН України та Гете-Інституту на базі комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради для вчителів німецької мови шкіл області.
При підведенні підсумків семінару-практикуму, заступник завідуючої РМЦ Костюк Катерина Миколаївна та його учасники, стали однодумцями щодо високої досконалості методики викладання, використання сучасних педагогічних та інформаційно-комунікативних технологій вчителем німецької мови Філоненко Г.О. щодо формування в учнів основної школи мовних компетенцій. Костюк К.М. підкреслила – щорічні перемоги учнів Пилиповицької ЗОШ І-ІІІ ступенів у І-ІІ-ІІІ етапах Всеукраїнської олімпіади з німецької мови та їх успішне продовження навчання у вищих навчальних закладах – це яскравий результат кропіткої праці Галини Олексіївни. І, якщо досить недавно знання німецької мови у нас в країні, можливо, і було необов'язковим, то сьогодні складно недооцінити ті переваги, що вона дає людям, які володіють німецькою мовою.
|