НАКАЗ
від «02» листопада 2011
року №263
Про підсумки проведення
огляду-конкурсу виховної роботи
в дитячих закладах відпочинку
системи освіти
На
виконання Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.08
№375-VI, наказу Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту України від 19.04.11 №350 «Про організацію
літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2011 році», розпорядження голови
облдержадміністрації від 24.12.10 №420, наказу управління освіти і науки від
30.03.11 №89 та з метою оновлення змісту
та вдосконалення форм виховної роботи з дітьми та підлітками в дитячих таборах
відпочинку пройшов огляд-конкурс виховної роботи.
Влітку
при 477 загальноосвітніх навчальних закладах функціонували пришкільні табори,
які охопили відпочинком 26,605 дітей, що становить 21,4% від загальної
кількості дітей віком від 7 до 16 років.
5
загальноосвітніх навчальних закладів відпрацювали в оздоровчому режимі по дві
зміни (червень, серпень).
Слід
відмітити роботу по охопленню дітей оздоровчо-відпочинковим процесом відділів
освіти Баранівської (54,1%), Брусилівський (66,5%), Житомирської (71,5%),
Ємільчинської (67,8%), Коростенської (64,8%), Коростишівської (60,4%), Новоград-Волинської
(55,8%), Ружинської
(64,6%), Черняхівської (50,8%) райдержадміністрацій.
Значну
кількість оздоровлених дітей забезпечили Володарсько-Волинський (48,4%),
Попільнянський (45%), Лугинський (46,6%), Червоноармійський (46,1%) відділи
освіти та управління освіти виконкому Бердичівської міської ради (41,2%).
Робота
в таборах відпочинку була спрямована на всебічний гармонійний розвиток дитини,
на зміцнення власного здоров’я, радість спілкування з однолітками у
неформальній обстановці, на розвиток творчого потенціалу, задоволення особистих
інтересів дітей та підлітків в іграх, розвагах, вільному виборі занять по душі.
Також діти змогли поєднувати відпочинок та оздоровлення з працею, що сприяла
пізнавальній, естетичній, практичній, природоохоронній діяльності.
На
обласний огляд-конкурс виховної роботи в закладах відпочинку представили
матеріали з доробками про виховну роботу переважна більшість районних (міських)
відділів (управлінь) освіти області.
Всі
представлені матеріали та доробки демонструють творчий розвиток, широкий
діапазон інтересів та здібностей дітей, гуманізацію їхніх думок, почуттів та
вчинків, а також високу професійну майстерність педагогічних колективів.
Поза
всякою конкуренцією вже котрий рік поспіль є робота пришкільного денного табору
Новогуйвинської гімназії Житомирського
району, яку очолює Заслужений працівник
освіти України Мозгових Л.І.. На «Планеті Мудроздравія» влітку нинішнього року протягом 14 днів
відпочивало 220 дітей. Під час відпочинку діти отримали невичерпні можливості
для розвитку творчого потенціалу, задоволення їх особистих інтересів у процесі
ігор, розваг та вільному виборі занять до душі. На «Планеті Мудроздравія» були
створені умови для самореалізації дітей, для формування почуття власної
гідності, розвитку творчих здібностей.
Не
перший рік табір при Новогуйвинській гімназії вражає різноманітністю гуртків:
«Криничка чомучок» (біологічний), «Невідомими стежками всесвіту»
(екскурсійно-природничий), «Краплинка істини» (психологічний), «Школа лідера»;
6 гуртків декоративно-прикладного мистецтва; 4 спортивних гуртки; три наукових,
6 музичних. Результатом такої роботи учнівського та вчительського колективів є
якісний відпочинок, гарний настрій, здоров’я, радість спілкування, нові друзі,
відкриття та теплі відгуки самих вихованців та їх батьків.
Заслуговує
на увагу моніторинговий блок роботи табору. Соціальний педагог гімназії Осипчук
І.В. здійснює моніторинг соціального, фізичного та психологічного здоров’я
учнів «До» і «Після». Так, за період відпочинку дітей рівень розвитку їх
соціальних якостей зріс на 9%, рівень фізичного здоров’я покращився на 25%,
значно покращився рівень психологічного здоров’я школярів.
На
високому рівні побудували виховну роботу в еколого-натуралістичному профільному
таборі «Благовіст» при Денишівській ЗОШ І-ІІІ ст.
Результатом
роботи пришкільного табору стали 6 екологічних проектів, працюючи над якими
вихованці навчилися бачити красу природи через образи та порівняння, виробляти
уміння художньо оформляти творчі роботи з природного матеріалу, розвивати уяву
про світ природи, виховувати уміння вирішувати екологічні проблеми, а також
сприяти їх запобіганню, поглибили знання про давні традиції українського народу
щодо бережливого ставлення до водного джерела тощо. Діти збирали ігри, казки,
загадки, складали вірші, твори на екологічну тематику, збирали лікарські трави.
Така форма роботи в пришкільному таборі дійсно виправдала себе і потребує лише
продовження ще і у навчально-виховному процесі.
Конкурсним
журі відмічено високий рівень підготовлених матеріалів Новогуйвинської гімназії
та Денишівської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. В.Г. Бондарчука Житомирського району.
З
кожним роком набувають все більшого досвіду в організації виховної роботи у
пришкільних таборах педагоги Володарсько-Волинського району. Перемогу в
районному огляді-конкурсі табору відпочинку «Сонечко» при
Володарсько-Волинському НВК «ДНЗ-ЗНЗ» І-ІІІ ст. №1 забезпечила методика
колективної творчої діяльності, яка вчить кожну дитину жити та працювати в колективі,
пізнавати себе і всесвіт, вірити в свою неповторність, творити добро,
пробуджувати кращі почуття в собі та в
людях.
Різнопланово
та цікаво був організований відпочинок у таборах Ружинського району, а
саме «Ромашка» Мовчанівської ЗОШ та
«Веселка» Білилівської гімназії. В межах тематичних днів, запропонованих дітям,
широко використовувались сюжетно-рольові ігри, які спрямовувались на розвиток
дитячих здібностей та обдарувань.
У
роботі таборів Брусилівського району переважав художньо-естетичний напрямок, що
дозволяло школярам реалізовувати свій творчий потенціал. Табірна зміна була
насичена конкурсами інсценованих українських казок, віршів, малюнків. Відбувся
районний огляд художньої самодіяльності шкільних таборів. Дитячій увазі була
представлена циркова пізнавально-розважальна програма.
Заслуговує на увагу
патріотична спрямованість діяльності ряду пришкільних таборів
Новоград-Волинського району. Так, під керівництвом заслуженого пошуковця
України, вчителя української мови та літератури Федорівської ЗОШ І-ІІІ ст. М.В.
Пінчука та директора Гульської ЗОШ І-ІІІ ст. В.І. Гаврилюка відбувся одноденний
піший похід «Таємниці старих дотів», присвячений 70-річчю початку Великої
Вітчизняної війни. Учасники походу ознайомилися з бойовими діями спеціальних
дивізій на території району, побували біля пам’ятника полеглим воїнам, пройшлися по лініях старих ДОТіВ сьомого укріпрайону,
дізнались історію його створення. На братській могилі поклонилися полеглим,
постояли хвилину в мовчанні. Зустрілися з місцевими жителями та дізналися з
вуст очевидців про ще одну славну сторінку звитяги радянських воїнів.
Творчо,
потужно і на високому професійному рівні працювали пришкільні табори
Черняхівського району, пропагуючи своєю діяльністю серед учнівської молоді
здоровий спосіб життя. Прозвітували оздоровчі заклади про свою роботу у
громадській газеті «Освітянин Черняхівщини» (№8 від 30.08.11р.).
Особливої
уваги заслуговує організація відпочинку дітей початкової школи в містах
області. Педагогам міст вдалося створити влітку відкритий, системний
навчально-виховний простір, який забезпечив широке поле для цікавого
відпочинку, збагачення і розвитку дітей засобами спортивно-оздоровчої,
інтелектуальної, духовної, художньо-творчої, еколого-натуралістичної,
туристсько-краєзнавчої роботи. Створено нові сучасні технології співтворчості
вихователів, дітей, батьків в пошуку ефективних форм організації відпочинку та
змістовного дозвілля дітей.
Так, з
метою формування безперервної педагогічної підтримки творчо обдарованої
учнівської молоді в ряді навчальних закладів м. Житомира були організовані
літні школи для обдарованих учнів, а саме: ЗОШ №5 – «Школа лідерів»,
гуманітарна гімназія №23 – «Червень з англійською», ліцей №25 – «Юних
математиків, фізиків, програмістів».
Активність
дітей виявлялась у роботі органів тимчасового дитячого самоврядування – у
проведенні табірних лінійок, організації чергування, підготовці та участі у
масових заходах, заохоченні кращих, колективному підведенні підсумків.
Цікавими
та нестандартними були заходи, спрямовані на виявлення, навчання та підтримку
лідерів дитячого самоврядування у пришкільних таборах м. Бердичева. Так, у НВК
№4 творчою групою вчителів було розроблено виховну програму «Сім Я», яка
включає в себе блоки (Я – Людина, Я – Українець, Я – Європеєць, Я –
Бердичівлянин, Я – учень НВК №4, Я – Особистість, Я – Дитина). Програма
спрямована на формування у вихованців соціального досвіду, навчання дітей діяти
у цивілізованому суспільстві на користь собі та іншим.
При
організації заходів важливим виявилося те, що педагоги витримували оптимальний
баланс між масовими, груповими, індивідуальними формами роботи. Урізноманітненню
діяльності дітей сприяло використання у виховному процесі інноваційних
технологій: методу проектів, інтерактивних форм в організації колективних
творчих справ, програмування діяльності змін різного типу.
Більшість
конкурсних матеріалів представлені у вигляді презентації, проектів,
відеоматеріалів, з використанням інформаційно-комунікативних технологій на
електронних носіях.
Плідно
працювали над оформленням конкурсних матеріалів діти. Багато зусиль, вмінь,
творчості та фантазії доклали вихованці пришкільних таборів «Сонечко»
Володарсько-Волинського НВК «ДНЗ - ЗНЗ»
І-ІІІ ст. №1, «Ромашка» Головинської гімназії Черняхівського району, руками
яких виготовлено експонатно-макетні варіанти звітів.
У
позашкільних заходах області робота була спрямована на удосконалення практичних
навичок у дітей, реалізацію їх зацікавленості в спорті, туризмі, творчості,
набутті досвіду поведінки в різноманітних життєвих ситуаціях.
Однак
окремі райво не представили матеріали на обласний огляд-конкурс виховної
роботи, що свідчить про їх недостатню роботу з даного питання. Не перший рік
виявляє пасивність, не беручи участь у огляді-конкурсі відділ освіти Олевської
райдержадміністрації. Не надійшли матеріали із Лугинського району. Матеріали з
відділу освіти Андрушівської райдержадміністрації надійшли зі значним
запізненням.
Виходячи
з вищевикладеного,
НАКАЗУЮ:
1. Відзначити роботу районних та міських відділів
та управлінь освіти, які представили матеріали на обласний огляд-конкурс, по
належній організації виховної роботи у пришкільних таборах.
2. Визнати переможцями обласного огляду-конкурсу
виховної роботи:
2.1. Табори з денним перебуванням:
- «Планета
Мудроздравія» Новогуйвинської гімназії Житомирського району, нагородити грамотою управління освіти і науки
облдержадміністрації за І місце в огляді-конкурсі та цінним подарунком;
- «Сонечко»
Володарсько-Волинського НВК «ДНЗ-ЗНЗ» І-ІІІ ст. №1, нагородити грамотою
управління освіти і науки облдержадміністрації за ІІ місце в огляді-конкурсі та
цінним подарунком;
- «Сонечко» Бердичівської СЗОШ І-ІІІ ст. №17,
нагородити грамотою управління освіти і науки облдержадміністрації за ІІІ місце
в огляді-конкурсі та цінним подарунком.
- еколого-натуралістичний
табір «Благовіст» Денишівської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. В.Г. Бондарчука, нагородити
грамотою управління освіти і науки облдержадміністрації за І місце в
огляді-конкурсі та цінним подарунком;
- еколого-натуралістичний
табір «Джерельце» Коростишівського НВК «Школа-ліцей інформаційних технологій»
ім. Л.Х. Дарбіняна, нагородити грамотою управління освіти і науки
облдержадміністрації за ІІ місце в огляді-конкурсі та цінним подарунком;
- спортивно-оздоровчий табір «Ромашка»
Мовчанівської ЗОШ І-ІІІ ст. Ружинського району, нагородити грамотою управління
освіти і науки облдержадміністрації за ІІІ місце в огляді-конкурсі та цінним
подарунком.
3.1. Активізувати роботу педагогічних колективів
загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в організації змістовного
дозвілля дітей під час канікул.
3.2. Продовжити практику проведення огляду-конкурсу
виховної роботи в оздоровчих закладах системи освіти з подальшим визначенням
переможців.
3.3. Ширше впроваджувати в оздоровчий процес
тематичні зміни різноманітного спрямування.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на
заступника начальника управління Липовецьку О.Г.
Начальник управління
освіти і науки О.В. Пастовенський
|