Якщо запитати сучасних школярів 5-11 класів, що вивчають світову літературу, чи вміють вони читати, то вони зі здивуванням скажуть: «Звичайно, вміємо!». Але якщо говорити про любов до літератури, тоді для багатьох учнів проблема читання художніх творів є дуже актуальною, адже зникло бажання читати, яке пробуджувало в душах здивування, надію та любов. Невже минули часи, коли книгою захоплювалися, її любили, завдяки їй жили? Як розвивати інтерес учнів до книги, постійну потребу в читанні?
Саме на ці питання намагалися знайти відповіді учасники районного семінару вчителів світової літератури, який відбувся на базі Таращанської ЗОШ І-ІІ ступенів, адже його тема – «Шляхи підвищення інтересу школярів до вивчення світової літератури».
Директор школи Стасюк В.М. ознайомив зі школою, провівши затишними класними кімнатами, презентувавши педагогічний колектив. Кожен учасник отримав візитку школи та конспект уроку.
Вчителька світової літератури Семенишина Л.А. запросила учасників на урок-подорож «Перемога теплих стосунків над багатством Снігової Королеви» у 5 клас, на якому діти вчилися цілісно сприймати художній твір, розкриваючи його головну думку, працювали над розвитком умінь давати розгорнуті відповіді на запитання. Подорожуючи маршрутом Герди, учні відгадували героїв за описом, складали сенкан до слова «казка», гралися в літературне лото, створювали асоціативний кущ до образів Герди та Снігової Королеви, з цікавістю спостерігали за інсценівкою до казки. Приємним сюрпризом стали сердечка з побажаннями від учнів кожному учаснику.
Особливе зацікавлення викликав усний журнал «Золота копальня знань», на який були запрошені герої, знайомі учням з уроків світової літератури. Діти з великим задоволенням грали ролі, талановито перевтілившись у той чи інший художній образ.
Під час методичного тренінгу педагоги спробували перевтілитися спочатку в учнів, відповідаючи на питання, чому вони не люблять уроки світової літератури, потім у вчителів, з’ясовуючи, чому їм важко проводити уроки, і насамкінець – у підручники, даючи відповіді на питання, якими вони мають бути, щоб їх хотілося вчити. Цікавою була вправа-роздум «Урок метелика», після виконання якої педагоги сформулювали основні вимоги до уроку світової літератури.
Своїм досвідом з використання ІКТ на уроках світової літератури поділилася вчителька світової літератури Стрієвської ЗОШ Кокуть Г.А. Використовуючи метод «Мікрофону», кожен вчитель мав змогу висловити свої враження від переглянутих уроку та заходу, побажання та рекомендації вчителю.
|