На науково практичній
конференції «Впровадження
компетентнісно- орієнтованого підходу в навчально-виховний процес освітніх
закладів району» був підведений підсумок роботи над методичною
проблемою району, зазначені наші досягнення, конкретизовано пріоритетні
напрямки роботи, оголошено нову методичну проблему, над якою ми будемо
працювати 2012-2017 р.р.
Нова
методична проблема «Науково-методичне та психолого-педагогічне
забезпечення впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес
як умова індивідуального розвитку і самовдосконалення особистості». Пріоритетними напрямками методичної роботи будуть:
*
використання в навчально-виховному процесі сучасних педагогічних технології;
*
трансформація психолого-педагогічних ідей, перспективного педагогічного досвіду
в практику модернізації освіти;
* проведення методичних заходів, спрямовних на
розвиток творчого потенціалу педагогів;
* організація роботи з одарованими дітьми
Сьогодні неабияка роль
відводиться психологізації освіти, тому у планах роботи шкіл передбачені заходи
щодо психологічного супроводу науково-методичної роботи.
Створені і діють районні:
- психолого-педагогічні семінари;
- МО
практичних психологів;
- постійно
діючі семінари шкільних психологів;
-
інструктивно-методичні наради зі шкільними психологами.
З метою підвищення рівня психологічної
культури педагогічних працівників плануються методичні заходи:
- теоретико-психологічний
семінар для директорів ЗНЗ «Створення соціально-психологічного клімату в
педколективі»;
- університет психолого-педагогічних знань з
питань психологічного навчання для молодих учителів, заступників з навчально-
виховної роботи;
- проблемний семінар для заступників з виховної
роботи з проблеми «Психолого-педагогічні механізми створення ситуацій
успіху в навчально-виховній діяльності ЗНЗ»;
- робота працівників
психологічної служби з проблеми «Психологічні аспекти диференціації навчання в школі».
Результативності здійснення
психологічного супроводу науково-методичної роботи сприятимуть такі напрямки
діяльності:
- проведення
соціально-психологічних досліджень;
- проведення заходів із
психодіагностики, психокорекції;
- здійснення психологічної
підтримки впровадження проектно-цільових програм, інноваційних технологій,
перспективного педагогічного досвіду;
- проведення
дослідно-експериментальної діяльності;
- залучення психологів та
соціальних педагогів до проведення діагностування, тестування щодо забезпечення
системи вивчення запитів, потреб, можливостей педагогів, здійснення діагностики
розвитку учнів, їхніх здібностей, нахилів, інтересів;
- створення банку
психолого-діагностичних методик вивчення особистих рис учнів, їхніх
пізнавальних інтересів, нахилів і можливостей.
17.10.2012 року на базі РМЦ відбулося засідання творчої групи працівників
психологічної служби, де і було розглянуте питання "Науково-методичне та
психолого-педагогічне забезпечення впровадження інноваційних технологій в
навчально-виховний процес, як умова саморозвитку та самовдосконалення
особистості”.
Роботу над методичною проблемною темою району психологічна служба розпочала первинним дослідженням
"Рівень психологічного клімату в педагогічних колективах” та "Готовність
педагога до інноваційної діяльності”. В дослідженнях мають взяти участь
педагогічні колективи шкіл, де введено посади працівників психологічної служби
(практичних психологів та соціальних педагогів).
|