Основним завданням сучасної методичної служби є створення умов, які б спонукали педагога підвищувати свій професійний рівень з метою покращення якості освітньої діяльності у відповідності до сучасних вимог розвитку суспільства.
Сьогодні актуальними проблемами є: застосування педагогами інноваційних педагогічних технологій з високим компетентнісним потенціалом, реалізація нових навчальних планів та змінених програм.
Саме такі питання було розглянуто під час засідань районних методичних комісій (об’єднань) керівників шкіл, вчителів, педагогів-організаторів, психологів, бібліотекарів 22 серпня 2011 року.
Темами засідань методичних комісій директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи були «Формування інноваційного навчального середовища» і «Роль учителя в сучасному навчально-виховному процесі». В ході засідань розглядались питання:
1. Інноваційна освітня діяльність (зав. РМЦ Сікора О.П.).
2. Формування робочих навчальних планів для ЗНЗ на 2011-2012 н.р. (заступник начальника відділу освіти Андрощук В.П.).
3. Новий державний стандарт початкової освіти (методист РМЦ Лопатюк В.Г.).
4. Теоретико-методичні засади формування інноваційного навчального середовища (директор Суслівської ЗОШ Пилипчук О.А.).
5. Науково-методичний супровід інноваційних процесів у школі (директор Суховільської ЗОШ Герус Н.С.).
6. Інформаційно-комунікаційні технології та сучасний урок (заступник директора Повчинської ЗОШ І-ІІІ ст. Яковенко Л.І.).
7. Система роботи з обдарованими дітьми (заступник директора Сл.Романівської гімназії Лосовська З.А.).
Було проаналізовано стан методичної роботи в районі за 2010-2011 навчальний рік.
Під час засідання методичної комісії вчителів математики педагоги обговорили питання:
- стан викладання математики у 2010-2011 н.р. та роботи з обдарованими дітьми під час викладання математики;
- упровадження нових програм з математики в 11-х класах;
- проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру»;
- використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій при викладанні математики.
Вчителі ознайомились з інструктивно-методичними листами щодо викладання математики у 2011-2012 н.р. ЖОІППО та Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. На завершення роботи методичної комісії були визначені завдання, над якими будуть працювати вчителі математики у новому навчальному році, а саме:
- вважати пріоритетним особистісно-діяльнісне навчання школярів;
- домагатися забезпечення наступності у викладанні математики між початковою та основною ланками школи;
- активніше впроваджувати в навчальний процес сучасні інноваційні технології та існуючі педагогічні програмні засоби з математики;
- розвивати математичне мислення шляхом удосконалення вмінь розв’язування текстових задач;
- при вивченні стану викладання предмета не обмежуватися лише відвідуванням уроків, а проводити всебічне дослідження цього питання (зрізи знань, об’єктивність оцінювання навчальних досягнень, системність і результативність позакласної роботи);
- створювати належні умови для дітей, які мають математичні здібності, відкриваючи профільні класи, класи з поглибленим вивченням предмета, спецкурси, факультативи тощо.
Вчителі інформатики розглянули методичні рекомендації ЖОІППО щодо вивчення інформатики в ЗНЗ у 2011-2012 н.р., поділились досвідом щодо викладання окремих тем шкільного курсу інформатики, організації позакласної роботи, викладання спецкурсів.
У засіданні методичних комісій вчителів початкових класів взяли участь 161 вчитель початкових класів та 11 вихователів ГПД шкіл району.
Методистом РМЦ, Лопатюк Валентиною Григорівною, зроблено аналіз методичної роботи початкових класів та ГПД за 2010-2011 навчальний рік, а також поставлено завдання на новий 2011-2012 навчальний рік. Вона ознайомила присутніх з особливостями організації навчально-виховного процесу у початкових класах, структурою навчального процесу, з особливостями організації навчального процесу в 1 класі 2011-2012 навчального року. На засіданні детально опрацьовано Державний стандарт початкової загальної освіти, який запроваджується з 2012 року поетапно.
Психолог Колодянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Каленюк Світлана Борисівна, надала рекомендації щодо психолого-педагогічного супроводу учнів з початкової в середню ланку. Усенко Інна Миколаївна, вчитель Колодянської ЗОШ І-ІІІ ступенів, ознайомила присутніх з уроками для стійкого розвитку. Також на зібранні присутні були ознайомлені з підручниками, програмами, методичними рекомендаціями для роботи у 1-4 класах.
Були заслухані виступи вчителів 1 класів: - Особливості побудови уроку як цілісного творчого процесу у 1 класі.
(Ейсмонт Руслана Володимирівна – Великогорбашівська ЗОШ І-ІІ ст.) - Педагогічна взаємодія вчителя початкових класів і
батьків першокласників. (Макарчук Інна Андріївна – Наталівська ЗОШ І-ІІ ст.)
2 класів: - Розвиток пізнавального інтересу як засіб формування особистості молодшого школяра.
(Конончук Людмила Іванівна – Калинівська ЗОШ І-ІІ ст. ) - Диференціація на уроці – одна з форм інноваційних технологій.
(Гнесь Тамара Терентіївна – Токарівська ЗОШ І-ІІІ ст.) - Формування навичок здорового способу життя у початковій школі. Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вчителя.
(Сидорчук Тетяна Василівна – Великомолодьківська ЗОШ І-ІІІ ст.) - Батьківські збори як ефективна форма організації спільної роботи сім’ї та школи.
(Ліньова Ірина Вікторівна – Броницькогутянська ЗОШ І-ІІІ ст.)
3 класів:
- Компетентнісно орієнтована освіта в дії: уроки для стійкого розвитку.
(Усенко Інна Миколаївна - Колодянська ЗОШ І-ІІІ ст.) -Особливості виховання гіперактивних дітей молодшого шкільного віку.
(Лук’янчук Валентина Купріянівна – Броницькогутянська ЗОШ І-ІІІ ст.) - Особливості співпраці вчителя початкових класів з родинами учнів.
(Раденька Надія Іванівна – Суховільська ЗОШ І-ІІ ст.)
4 класів:
- Виразне читання як засіб розвитку емоційно-чуттєвої сфери молодших школярів. (Паламарчук Тамара Олександрівна – Стрієвська ЗОШ І-ІІ ст.)
- Організація дослідницької діяльності учнів початкових класів. (Шиліна Світлана Валентинівна –Городницька ЗОШ І-ІІІ ст.)
- Робота з батьками. Сім’я і школа – грані співпраці (Павлюк Світлана Анатоліївна – Слободороманівська гімназія)
ГПД
- Рухливі ігри в групі продовженого дня.
( Шевчук Лариса Степанівна – Гульська ЗОШ І-ІІІ ст.) - Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на групі продовженого дня.
(Главацька Алла Миколаївна – Наталівська ЗОШ І-ІІ ст.)
На засідання методичних комісій учителів біології, хімії, географії, економіки, природознавства та основ здоров’я зі шкіл району прибули 86 учителів.
Учасники засідання розглянули актуальні питання щодо аналізу стану викладання фахових дисциплін у 2010-2011 н.р., підведення підсумків та планування структури методичної роботи, структури навчального року, ознайомлення з методичними рекомендаціями, підручниками й програмами, використання ІКТ в навчально-виховному процесі, ведення шкільної документації, результатами ЗНО 2011 з предметів природничого циклу, оформлення кабінетів тощо. Учасниками методичних комісій опрацьовано методичні листи Житомирського ОІППО про стан викладання предметів природничого циклу у 2010-2011 н.р. та завдання, над якими слід працювати педагогам у новому навчальному році; методичні рекомендації до проведення у навчальних закладах України Першого уроку: «Україна - наш спільний дім» згідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.07.11 № 1/9-516 та «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011р № 329). На методичних рекомендаціях щодо викладання предметів зосередили увагу голови методичних комісій Корнійчук П.Т., Монжиєвська Л.Ф., та Нагірняк І.В. Досвідом роботи поділилися Пупенко Б.М. (Чижівська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Езейчук Р.А. (Гульська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Мельник Л.В. (Дідовицька ЗОШ І-ІІ ст.) та інші педагоги.
У засіданнях методичних комісій учителів української мови та літератури, російської мови і світової літератури взяли участь 120 словесників.
Учасники зібрань опрацювали питання аналізу стану викладання фахових дисциплін у 2010-2011 н.р., підведення підсумків та планування структури методичної роботи, ознайомлення з методичними рекомендаціями, підручниками й програмами, використання ІКТ і проектної діяльності на уроках, ведення шкільної документації, оформлення кабінетів тощо. На методичні рекомендації щодо викладання предметів звернули увагу голови методичних комісій Мулярець М.М. та Медвежинська Т.Є., досвідом роботи поділилися Мигловець С.М. і Грибан Н.А., (Городницька ЗОШ І-ІІІ ступенів), Ясіневич Г.Й. (Суслівська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Жолтікова С.Й. (Поліянівська ЗОШ І-ІІ ступенів), Романчук В.В. (Піщівська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Аврамець Т.М. (Борисівська ЗОШ І-ІІ ступенів) та інші педагоги.
Філологи ознайомились також зі структурою навчального року, результатами ЗНО з української й російської мов, опрацювали критерії оцінювання навчальних досягнень, затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329. На завершення було окреслено коло завдань, над якими працюватимуть члени методичних комісій у 2011-2012 навчальному році.
|