Епіграфом засідання районної методичної комісії вчителів іноземних мов став відомий вислів «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина». Педагоги з розумінням поставилися до питання про те, що у період стрімкого розвитку економічних, політичних, міжнародних і культурних зв’язків з кожним роком зростає необхідність навчити якомога більшу кількість дітей говорити іноземною мовою й розуміти її. Вони глибоко проаналізували питання стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах району за 2010-2011 навчальний рік.
У зв’язку із прийняттям Закону України №2442-VІ від 06.07.2010 р. «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», а саме, зі зміною терміну навчання з 12 років на 11, вчителі опрацювали внесені зміни до програм 11 класу та відповідні матеріали Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, методичні рекомендації Житомирського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, що стосуються викладання іноземних мов у новому навчальному році.
Використовуючи сучасні мультимедійні засоби навчання, власним досвідом роботи поділилися: Кириченко Н.В. (Повчинська ЗОШ І-ІІІ ст.), Горшкальова Н.М. (Варварівська ЗОШ І-ІІ ст.), Петришина Т.В. (Киківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Пархомчук О.П. (Ярунська ЗОШ І-ІІІ ст.).
На засіданні методичної комісії вчителі музичного мистецтва загальноосвітніх навчальних закладів району опрацювали цілу низку питань, що стосуються, насамперед, організації навчально-виховного процесу у 2011-2012 навчальному році, а саме:
- ущільнення навчального матеріалу відповідно до чинних програм, викликане змінами термінів завершення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в 9 та 11 класах;
- використання навчальних програм та підручників для навчання мистецьких дисциплін у 1-4 та 5-8 класах;
- використання особистісно-розвивальних педагогічних технологій виховання мистецтвом учнів початкової та основної школи;
- спрямування педагогічного процесу на збереження індивідуальності та розвиток творчої особистості в умовах модернізації освіти;
- можливість використання нових комунікаційних технологій, викликаних тенденціями розвитку інформаційного суспільства;
- збереження дитячого особливого світу, морального й духовного збагачення в умовах глобалізації інформаційного простору;
- поліпшення якості шкільної освіти, створення умов для саморозвитку школярів, формування культури почуттів, світоглядних орієнтацій та компетентностей у сфері мистецтва і культури.
Вчителі глибоко проаналізували стан викладання, рівень навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва за 2010-2011 навчальний рік та обговорили і прийняли структуру методичної роботи на 2011-2012 навчальний рік.
На методичній комісії шкільних бібліотекарів було розглянуто ряд актуальних питань. Зокрема, бібліотекар Несолонської ЗОШ І-ІІІ ст. Повторейко М.В. та бібліотекар Суховільської ЗОШ І-ІІ ст. Ковальковська Ю.В. поділилися досвідом проведення моніторингу читацького інтересу учнів 4-11 класів.
Бібліотекар Слободороманівської гімназії Богданчук Г.П. розповіла про надання допомоги обдарованим дітям в отриманні знань. Бібліотекар Яворівської ЗОШ І-ІІ ст. Мілевська Ю.Ф. розкрила роботу шкільного бібліотекаря з організації, обліку, збереження книжкового фонду.
Особлива увага на засіданні зверталась на забезпечення всіх учнів підручниками. Станом на 22.08.2011 року для учнів 11 класу надійшло 67% підручників від плану завозу.
Шкільних бібліотекарів зобов’язано провести відповідну роботу щодо повного забезпечення школярів навчальною книгою.
На методичній комісії вчителів фізики було розглянуто питання:
- впровадження елементів інтерактивних технологій в процес викладання фізики;
- участь у конкурсах винахідників і раціоналізаторів, юних фізиків «Левеня»;
- ведення документації в кабінеті фізики;
Цікавими знахідками та власним досвідом роботи поділився вчитель фізики Новороманівської ЗОШ Пасічник М.М.
На методичній комісії вчителів трудового навчання було розглянуто питання:
1. Методика формування творчих умінь і навичок учнів на уроках трудового навчання.
2. Позакласна робота з дітьми що проявляють підвищений інтерес до трудового навчання.
3. Технологічні та методичні основи сучасного уроку трудового навчання у 5-9 класах.
4. Ведення документації в шкільній майстерні.
У виступах взяли участь голова МК, вчитель Новороманівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Онопрійчук О.П., вчитель Барвинівської ЗОШ І-ІІ ступенів Дмитренко В.С.
На методичній комісії вчителів фізичної культури з доповідями виступили вчителі:
- Шевчук О.О. (Наталівська ЗОШ І-ІІ ст.) «Основи організації домашніх завдань з фізкультури»;
- Лакизюк Є.В. (Лучицька ЗОШ І-ІІ ст.) «Методика навчання бігу на короткі та середні дистанції».
З навчальними планами та програмами з фізичного виховання на 2011-2012 навчальний рік присутніх ознайомив голова МК вчителів фізкультури, вчитель Великомолодьківської ЗОШ І-ІІІ ст. Храбан І.С.
Проаналізував стан навчально-виховного процесу та подальший розвиток фізичного виховання і спорту у навчальних закладах району методист районного методичного центру Горбовський В.П.
На методичні засідання вчителів історії та правознавства прибули 37 педагогів шкіл району.
В динамічному темпі відбулося обговорення ефективності роботи вчителів по формуванню предметних компетентностей учнів у 2010-2011 навчальному році та результатів участі вчителів та учнів у предметних олімпіадах, творчих конкурсах, фестивалях. Опрацьовано інструктивно-методичні листи щодо вивчення історії та правознавства у 2011-2012 навчальному році. Цікавими та змістовними були виступи вчительки Лучицької ЗОШ І-ІІ ступенів Кондрачук О.А. на тему «Поєднання сучасних технологій та традиційних методичних прийомів при формуванні предметних компетентностей учнів на уроках історії» та вчителя Чижівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Оголя О.О. на тему«Значення предметних компетентностей з історії та правознавства у процесі соціологізації учнівської молоді».
На методичне засідання вчителів етики прибуло всього 5 педагогів шкіл району, але при визначенні завдань вивчення даного предмету на 2011-2012 навчальний рік було зазначено,що курси духовно-морального спрямування є дисциплінами передусім світоглядного, культурного та освітньо-виховного спрямування, які вибудовуються як фундамент буттєвих цінностей сучасної людини. Вони не є вченням віри, не передбачають вивчення релігійних обрядів, і не повинні ставити за мету залучення до певної конфесії. Вивчення цих предметів передбачає виховання в учнів поваги до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань інших людей; здатності до співжиття в полікультурному та полі конфесійному українському суспільстві.
Оголошуємо, що в 2011-2012 навчальному році навчальний предмет «Етика» включений в номінацію конкурсу «Вчитель року». Заявки на участь у конкурсі подавати у методичний центр до 15 вересня.
Педагоги-виховники на засіданні опрацювали методичні рекомендації по проведенню у загальноосвітніх навчальних закладах України Першого уроку:«Україна – наш спільний дім» та методичні рекомендації по плануванню виховної діяльності педагога-виховника, висловили побажання та пропозиції щодо організації виховної роботи в 2011-2012 навчальному році.
На засіданні заступників директорів з виховної роботи Пасічник В.П. ( Новороманівська ЗОШ І-ІІІ ступенів) у своєму виступі детально ознайомила з основними засадами проекту програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» порівнюючи його з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
Тітарева Т.В.( Городницька ЗОШ І-ІІІ ступенів ) поділилася
досвідом педагогічного колективу по створенню виховної
системи школи, цікаво і змістовно розповіла про необхідність
проведення психологічних досліджень учнівських колективів,
аналіз отриманих результатів і створення на основі отриманих
даних річного плану виховної роботи в школі.
Під час роботи методичної комісії психологічної служби району практичні психологи та соціальні педагоги району представили свій доробок з питань: - - «Психологічна адаптація першокласників – основа успішного навчання» - практичний психолог Слободороманівської гімназії Петренко Г.О. - - «Особливості переходу учнів з початкової до середньої школи, як психолого-педагогічна проблема» - практичний психолог Колодянської ЗОШ І-ІІІ ст. Каленюк С.Б. - - «Проблеми обдарованих дітей та шляхи їх розв’язання » - практичний психолог Чижівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Пашківська Т.Л. - - «Обдарований підліток. Знахідка чи проблема для школи?» - практичний психолог Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Лакизюк І.С. - - «Розвиток навчальних процесів учнів. Корекційно-розвивальні заняття для першокласників» - практичний психолог Киківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Міськевич Т.М. - - «Соціально-педагогічний патронат дітей з груп ризику» - соціальний педагог Несолонської ЗОШ І-ІІІ ступенів Ткаліч Н.Ю.
(розгорнута інформація на сторінці психологічної служби нашого сайту)
|