Критичне мислення на уроках природничого циклу
«Не достатньо мати гарний розум,
головне – правильно його використовувати»
(Р. Декарт)
Технологія розвитку критичного мислення – педагогічна система, спрямована на формування у школярів аналітичного мислення. Інтерес до цієї технології як освітньої інновації з’явився в Україні близько десяти років тому.
26 березня на базі районного методичного центру було проведено семінар вчителів біології та хімії «Критичне мислення на уроках природничого циклу». Учасників семінару зустрічав педагогічний колектив Стрієвської ЗОШ І-ІІ ступенів на чолі з директором школи В.Гордійчук, яка виступила з презентацією «Знайомство зі школою».
Методичні посиденьки розпочала методист РМЦ Н.Мащенко з теоретичного калейдоскопу «Критичне мислення: ключові характеристики та вправи для його розвитку». Продовжила посиденьки Л.Бобер, вчитель біології та хімії Стрієвської ЗОШ І-ІІ ступенів, яка розповіла про етапи критичного мислення та форми і методи його реалізації.
Провела майстер-клас, на якому учасники семінару на практиці випробували різні прийоми розвитку критичного мислення.
Підсумовуючи роботу семінару, вчителі висловили думки про те, що використовуючи різноманітні методи, форми та прийоми впровадження критичного мислення, вчитель активізує участь учнів у навчальному процесі, провокуючи їх до цілеспрямованого мислення, демонстрування вже набутих знань, висловлювання особистих думок, вибору форм навчання, мотивації інтересу до даної теми, критичного сприйняття нової інформації, усвідомлення здатності до саморозвитку.
|