Історичне діяння буває закінчено не тільки,
коли воно звершилося, а лише після того,
як воно стає надбанням нащадків.
Цвейг С.
21 грудня 2016 року на базі районного методичного центру відбувся семінар для вчителів історії на тему: «Розвиток хронологічної компетентності учнів у процесі вивчення історії», в якому взяли участь 21 педагог загальноосвітніх навчальних закладів району.
Історія неможлива поза часом: лише встановивши час подій та їх послідовність, історики здатні не тільки з’ясувати зв’язок з попередніми та наступними подіями, визначити причини й наслідки, виявити закономірності, а й відтворити істинний перебіг подій, реконструювати минуле. Хронологічна компетентність відноситься до загальновизнаної і стабільної групи предметних компетентностей, які набуває учень в процесі навчання історії. Хронологічна компетентність присутня в кожній історико-методичній класифікації предметних компетентностей учнів, що вказує на важливість її формування в процесі навчання історії.
До уваги присутніх методист РМЦ Вознюк Тетяна Миколаївна представила презентацію «Хронологічна компетентність учнів», в якій визначені складові структури хронологічної компетентності, етапи процесу її формування, базові хронологічні вміння учнів, що формуються на основі когнітивної сфери особистості, засоби: стандартні і нестандартні хронологічні задачі, різні типи хронологічних таблиць, пізнавальні завдання з використанням хронологічних вмінь.
Вчитель історії Кленівської ЗОШ І-ІІ ступенів Колесник Олена Миколаївна розповіла про власну ідею складання кросвордів у зображенні дати історичної події, яка є змістовою темою кросворду. З напрацюваннями Олени Миколаївни можна познайомитись на педагогічній виставці «Сучасна освіта Звягельщини 2017», яка відбудеться 28 грудня 2016 року у РМЦ.
Основним доповідачем по темі семінару виступив вчитель історії і правознавства Барвинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Подолянчук Сергій Олександрович. Педагог розпочав із віртуальної екскурсії до навчального закладу. Цікавими і повчальними були представлені фрагменти відео уроків у 7-10 класах з демонстрацією форм роботи по розвитку хронологічних знань та вмінь учнів. Сергій Олександрович практикує проведення історичних брейн-рингів, завдання до яких складають учні школи і, така організація позаурочної роботи є ефективним засобом мотивації учнів до вивчення історії.
Вчитель активно користується у своїй роботі можливостями інтернет ресурсів (презентації, відео, мапи, схеми і таблиці, різнофункціональні програми), що робить звичайний урок сучаснішим, різноманітнішим, результативнішим. Творчий педагог поділився з учасниками семінару електронною базою мап з історії, адаптованих для використання у різних масштабах та на різних видах поверхонь і базою історичних хронологічних таблиць і схем, що використовуються при вивченні історії у загальноосвітніх навчальних закладах.
Присутні активно обговорювали окремі питання організації навчально-виховного процесу в школах, аналізували побачене і почуте з представлених відео матеріалів, озвучили гарну оцінку педагогічній діяльності Подолянчука С.О. побажавши подальшого професійного зростання, особистого задоволення від творчої праці, успіхів у нелегкій справі виховання майбутніх активних свідомих громадян українського суспільства.
|