Найголовнішим у вихованні має бути особистість
вихователя.
Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту
силу,
яку неможливо замінити ні підручниками,
ні моральними повчаннями,
ні системою покарань і заохочень... ”
К.Д.Ушинський
7 лютого 2014 року
на базі
районного методичного центру відбувся семінар
педагогів-організаторів на тему: «Організація навчально-виховного
процесу на засадах розвивальної педагогіки», в роботі якого прийняли участь 30 педагогів
загальноосвітніх навчальних закладів району.
Розвиток є формою
існування особистості. Розвиток розуміють як саморух, що визначається
взаємодією внутрішніх і зовнішніх умов, а джерелом його стають внутрішні суперечності,
які виникають у житті. Розвиток
особистості - складний і тривалий процес набуття індивідом соціальної якості в
спілкуванні і спільній діяльності з іншими людьми. Основою розвитку є перетворення
міжособистісних відносин у внутрішньо особистісні. Враховуючи те, чого дитина
вже досягла і навчилася, дорослі організовують її діяльність, спрямовану на
оволодіння новими знаннями і способами поведінки.
Учасники семінару
ознайомились з теоретичними матеріалами
електронної презентації «Основи розвивальної педагогіки в навчальному
закладі» (методист Вознюк Т.М.).
Основним доповідачем по темі семінару виступила педагог-організатор,
вчитель І кваліфікаційної категорії, Васильчук Ірина Зигмундівна, яка
представила виховну діяльність педагогічного колективу в матеріалах презентації:
«Організація
навчально-виховного процесу на засадах
розвивальної педагогіки в Броницькогутянській ЗОШ І-ІІІ ступенів».
Теоретично обґрунтований і систематизований матеріал презентації, що
розкриває напрямок розвитку особистості
дитини в сучасному світі, поданий в таблицях і схемах відображає мету виховної
роботи загальноосвітнього навчального закладу. Порівняльна таблиця традиційної
і розвивальної педагогіки окреслює я-позицію
і роль педагога в системі освіти, методи
навчання і діяльнісний аспект освітнього процесу. Педагог-організатор зазначає, що дитині
потрібні не тільки знання, але і достатній рівень компетентностей для успішної
адаптації в швидкозмінному соціумі та сучасному світі, саме таких як
ціннісно-смислова, соціально-комунікативна, загальнокультурна, інформаційна,
моральна, автономізаційна.
Про роботу педагогічних колективів
своїх навчальних закладів розповіли,
демонструючи ілюстраційні матеріали в електронному варіанті,
педагоги-організатори Корчемлюк Зоя
Михайлівна (Гульська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Колесник Таїса Петрівна (Слободороманівська гімназія), Василець Наталія Федорівна (Косенівська
ЗОШ І-ІІІ ступенів).
Ілюстрованим підтвердженням функціонування ефективної виховної системи навчального закладу, творчої
діяльності колективу Броницькогутянської ЗОШ І-ІІІ ступенів стали продемонстровані
Іриною Зигмундівною відеоматеріали:
«Зимовий флеш-моб», сюжети інсценізації «Гарбузове сватання», виховної години у
5 класі на тему: «Умій цінувати дружбу» (класний керівник Іванюк Л.В.) та
виховної години у 11 класі на тему: «Толерантність врятує світ» (класний
керівник Марцинковська З.В.).
|