Якщо ви турбуєтесь про інших,
не дозволяйте їм залежати від себе,
адже насправді ви їм не допомагаєте,
а завдаєте шкоди.
Джон Максвелл
Метою державної Національної програми «Освіта» («Україна ХХІ ст.») є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. Саме цим зумовлена зараз увага педагогів, методистів до інновацій.
Усі інноваційні технології, що запроваджуються в освіті, орієнтуються на зміну кінцевого результату, виховання особистості, яка вміє самостійно діяти в шкільному та суспільному середовищах. Для практичного розгляду даного питання проведено семінар-практикум для вчителів історії району на тему: «Інноваційні форми роботи на уроках історії» на базі Великомолодьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
У відповідності до запланованого учасники семінару відвідали урок історії у 6 класі на тему: «Узагальнення за темою «Становлення античної грецької цивілізації», який майстерно провів Олексій Валентинович Бармак. Урок-змагання між двома командами відповідав всім сучасним інноваційним підходам і вимогам проведення, де чітко продумана структура, організаційні етапи кожного завдання, аргументовані форми оцінювання. Вчитель використав цікаві для учнів завдання: «Так і ні», «Чи знаєш ти Богів Давньої Греції», «Чи правда це?», «Відгадай героя», «Чарівна скринька», огляд характерних особливостей географічного положення країни, підбір українських відповідників до грецьких прислів’їв, розв’язання хронологічних задач.
![](/Novunu/16rik/02/isto1.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto2.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto3.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto4.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto5.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto6.jpg)
Пізнавальним, цікавим, сучасним за сценарієм був виховний захід «Хлопці + дівчата – подорож у минуле», підготовлений Дубчак Раїсою Ігнатівною і Малиновською Тетяною Григорівною. Команда хлопців в традиційному вбранні українських козаків змагалася з командою дівчат – «представниць» сучасних українських Збройних Сил. Різноманітні історичні конкурси, презентації, пісні, інсценовані авторські та літературні, за змістом, сюжети створювали неповторну позитивну атмосферу пізнавально-активної діяльності учнів.
![](/Novunu/16rik/02/isto9.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto7.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto8.jpg)
В теоретичній частині учасники семінару опрацювали презентацію методиста РМЦ Тетяни Миколаївни Вознюк на тему:«Інноваційні технології в організації викладання історії в школі» та, розподілившись на групи, провели тренувальні вправи з практичного застосування інтерактивних форм роботи на уроках історії («мозковий штурм», «акваріум», «навчаючи – вчуся», робота в малих групах).
![](/Novunu/16rik/02/isto10.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto14.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto11.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto12.jpg)
![](/Novunu/16rik/02/isto13.jpg)
![](/Novunu/isto15.jpg)
Вчителі історії опрацювали та заповнили анкети, дані яких мають визначити рівень науково-теоретичної підготовки вчителів по впровадженню інновацій, застосування інтерактивних технологій навчання, знання типології уроків, використання уроків різних типів у практичній діяльності.
Важливим етапом у навчальному процесі є проведення ДПА в кожному навчальному закладі, і, тому, доречним стало активне обговорення вимог «Положення про державну підсумкову атестацію учнів(вихованців) у системі загальної середньої освіти» та наказів МОН України «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році» і «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки від 16 вересня 2015 року № 940».
Переглянути презентацію до виступу Вознюк Т.М.
|