З давніх-давен усім відомо, що художня культура є невід'ємною частиною духовної культури людства. В її основі – мистецтво, яке в художніх образах відображає дійсність, концентрує в собі головні особливості естетичного ставлення до світу. Це особлива цілісна структура, у якій матеріальне і духовне органічно з'єднуються і відкривають людині шлях до прекрасного. Ця органічність невідома іншим формам духовної діяльності й дозволяє виділити художню культуру як особливий самостійний і центральний шар культури.
25 листопада 2016 року на базі Суслівської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено семінар-практикум учителів художньої культури з теми «Інтерактивні технології на уроках художньої культури – один із методів стимулювання емоційного й художнього мислення та активізації творчого потенціалу школярі».
Директор школи Пилипчук Олександр Анатолійович, заступник директора з навчально-виховної роботи Бучинська Світлана Миколаївна, заступник директора з виховної роботи Курач Галина Олександрівна, вчитель художньої культури Кривук Олена Іванівна привітно зустріли учасників семінару-практикуму. Учні школи подарували теплі слова своїх вітань, танець з рушниками, за давнім українським звичаєм вручили присутнім хліб-сіль і візитки із запланованими заходами.
Боревич Ольга Володимирівна, практичний психолог школи, організувала і цікаво провела з учасниками семінару-практикуму психологічний тренінг, чим уміло налаштувала всіх на плідну роботу.
Урок у 9 класі з теми «Театр як синтез мистецтв», проведений Оленою Іванівною, показав, що інтерактивні технології, які влучно застосовувались вчителем у процесі вивчення програмової теми, стимулювали емоційне й художнє мислення школярів та активізували їх до творчої діяльності.
Логічно тематика відкритого уроку перейшла у глибоко продуманий та чітко сформований позакласний захід «Ярмарок талантів», який у повній мірі розкрив акторські здібності учнів та закріпив їх знання про театр як синтез мистецтв. Юні артисти так вживались у свої ролі, що їх неможливо було не зрівняти зі справжніми акторами сьогоднішніх театрів. Представлення різних казок («Колобок», «Бабуся і внук» та ін.), інтерпретованих на сучасний лад, викликало шквал оплесків у глядачів.
Учасники семінару-практикуму висловили слова подяки Кривук О.І. за її уміння та наполегливість щодо формування ключових компетентностей учнів з навчального предмету через застосування сучасних ІКТ.
Заступник завідуючої РМЦ Костюк К.М., підводячи підсумки роботи семінару-практикуму, звернула увагу на важливість виконання навчальної програми відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти в галузі «Естетична культура». Адже уроки «Художньої культури» мають розвивати в учнів почуття успіху від власних досягнень у царині мистецької культури та впевненість у спроможності самостійно розв’язувати художні завдання. Недаремно ж американський філософ Е.Фромм називає потребу в творчості однією з найважливіших людських потреб. Він говорить, що тварині властиве пасивне пристосування до світу, люди ж намагаються перетворити його. Творчий акт завжди є процесом вивільнення та подолання. В ньому присутнє переживання сили. Саме тому творчість є невід’ємною від свободи. Лише вільний може творити, зазначає філософ.
|