«Ні мистецтво, ні мудрість не можуть
бути досягнуті, якщо їм не вчитися»
Демокріт
Інтеграційні процеси, що відбуваються в Україні, європоцентричність, пробудження громадянської і громадської ініціативи, ідентифікаційні і ре- ідентифікаційні процеси в особистісному розвитку кожного українця відбуваються на тлі сплеску інтересу і прояву патріотичних почуттів, нових ставлень до історії, культури, релігії, традицій і звичаїв українського народу. Становлення ціннісної свідомості особистості в сучасній ситуації є однією з найбільш важливих і актуальних завдань, які спроможний виконати предмет художня культура.
Згідно плану роботи відділу освіти в перший день березня 2018 року на базі районного методичного центру було проведено семінар-практикум учителів художньої культури «Творчі форми роботи – практична складова уроків художньої культури».
До участі в роботі семінару-практикуму долучилися педагоги: Броницькогутянської (Васильчук І.З.), Гульської (Борисюк О.К.), Великомолодьківської (Малиновська Т.Г.), Жолобненської (Сахнюк С.Л.), Пилиповицької (Дзюба Е.В.), Токарівської (Букацька М.П.), Ярунської (Остапко Т.А.) ЗОШ І-ІІІ ступенів та Великогорбашівської (Федорчук Р.В.), Гірківської (Роюк Л.О.), Наталівської (Василенко А.І.), Стрієвської (Бугайчук В.В.) ЗОШ І-ІІ ступенів.
Методист РМЦ Костюк Катерина Миколаївна ознайомила присутніх з основними питаннями, які будуть розглядатись у процесі спільної роботи. Особливу увагу звернула на значущість уроків художньо-естетичного циклу в умовах вимог сучасної освіти.
З метою створення умов для ефективної співпраці учасників семінару-практику Тюрікова Валентина Вікторівна, соціальний педагог Несолонської ЗОШ І-ІІІ ступенів, провела кілька цікавих психологічних вправ.
Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Несолонської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рошка Світлана Петрівна представила змістовний презентаційний меседж освітнього закладу.
Валінкевич Тетяна Сергіївна, вчитель художньої культури Несолонської школи презентувала власний досвід роботи через відео-урок «Живопис і графіка; творчість Т.Шевченка, М.Пимоненка, О.Мурашка. Декоративно-прикладне мистецтво» (10 клас) та провела майстер-клас «Виготовлення ляльки-мотанки».
На завершення семінару-практику його учасники обмінялися думками з приводу великої ролі уроків художньої культури в системі освіти сьогодення, підкресливши, що урок художньої культури – це справжній театр емоцій, вражень, захоплень, призваний формувати в учнів мистецькі компетентності; навчати кожного школяра вмінню самостійно задовольняти власні естетичні потреби, цінувати прекрасне, використовувати набуті знання для формування себе як особистості; розвивати в учнів креативність, почуття успіху від власних досягнень у царині мистецької культури, впевненість в спроможності самостійно розв’язувати художні завдання. І при цьому – завжди пам’ятати вислів відомого давньогрецького філософа Гіппократа «Ars longa, vita brevis est» – «Життя коротке, мистецтво – вічне».
|