Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини.
Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те,
що робила вчора. Нехай нове з′являється в житті
поступово і не збентежує лавиною переживань.
В.О. Сухомлинський
Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова системи безперервної освіти. Вона зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка в школу, який є важливим етапом її життя та пов'язаний не лише зі зміною розвитку середовища, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із відкриттям у собі нових можливостей. З цією метою на базі Таращанської ЗОШ І-ІІ ступенів та Таращанського ДНЗ «Казка» було проведено семінар – практикум учителів початкових класів та вихователів ДНЗ району на тему: «Проблема наступності між дошкільною і початковою освітою та вихованням у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського».
Заступник директора Любов Романівна Ковальчук презентувала присутнім спільну методичну та навчально-виховну роботу педагогічних колективів щодо реалізації наступності дошкільного закладу та початкової школи.
Методист з дошкільної освіти Валентина Володимирівна Гопанчук у своєму виступі підняла проблему наступності між дошкільним навчальним закладом та початковою школою. Вона зауважила, що ці проблеми зорієнтовані передусім на інтеграцію двох ланок освіти, на усунення суперечок між запитами школи і програмними можливостями ДНЗ, амбіційними завищеними вимогами окремих батьків щодо підготовки їх дітей; між непідготовленістю дітей, які не охоплені суспільним дошкільним вихованням, і необхідністю враховувати специфіку дошкільної та початкової освіти.
Методист з початкової освіти Валентина Григорівна Лопатюк у своєму виступі познайомила присутніх з ідеями педагога-гуманіста В.Сухомлинського в сучасній початковій школі. Вона підняла питання реалізації принципу наступності у формуванні компетенцій: дошкільний навчальний заклад – початкова школа. Адже головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні – є спрямованість педагогічного процесу дошкільного навчального закладу і початкової школи на всебічний розвиток особистості.
Під час практичної частини семінару учасники відвідали:
інтегроване заняття у дошкільному закладі з валеології, розвитку мовлення, зображувальної діяльності на тему: «Пташина комора», яке провела Ганна Миколаївна Карпишина.;
інтегрований урок із природознавства та літературного читання у 3 класі на тему: «Різноманітність рослин. Позакласне читання. Василь Сухомлинський «Пташина комора»», який провела Алла Олексіївна Двойних.
Логічним продовженням семінару став майстер-клас, метою якого було відпрацювання практичних навичок за різними методиками, підвищення професійного рівня і обміну педагогічним досвідом учасників на тему: «Доброта врятує світ», який провела Людмила Олександрівна Мельничук.
Залишив солодкий присмак незабутніх вражень виховний захід «Казка маленька, а розуму в ній багато», який підготували та провели Галина Анатоліївна Войнолович та Вікторія Леонідівна Олексійчук. Вихованці дошкільного закладу та початкової школи продемонстрували артистизм та акторські здібності, подарувавши гостям на згадку власноруч зроблені казкові їжачки.
Під час круглого столу учасниками семінару було вироблено рекомендації щодо спільної роботи дошкільного навчального закладу та початкової школи. Зустріч пройшла у творчій атмосфері, присутні отримали багато корисної інформації, а також електронні диски з матеріалами семінару, які зможуть використати у своїй роботі.
|