19 жовтня 2010 року на базі Дідовицької ЗОШ І-ІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум вчителів початкових класів на тему «Організаційні форми навчально-пізнавальної діяльності на уроці у класі з малою наповнюваністю». Гостинно зустріли 19 учасників семінару учні школи. У ході зібрання були розглянуті найактуальніші проблеми сучасної початкової школи – підвищення ефективності традиційного уроку у класокомплекті.
Загальновідомо, що урок у школі з малою наповнюваністю має особливу структуру, в основі якої – чергування двох компонентів: «самостійна робота» і «робота під контролем вчителя». «При цьому зберігаються всі етапи, характерні для комбінованого уроку: організація класу до уроку, мотивація учіння, актуалізація знань, умінь та навичок, вивчення нового навчального матеріалу, вдосконалення раніше вивченого, визначення результативності навчання, кожен з яких має бути логічно вивершеним та мати пропедевтичний характер», - наголосила у своєму виступі методист РМЦ Лопатюк Валентина Григорівна. Загальновідомо, що урок у школі з малою наповнюваністю має особливу структуру, в основі якої – чергування двох компонентів: «самостійна робота» і «робота під контролем вчителя». «При цьому зберігаються всі етапи, характерні для комбінованого уроку: організація класу до уроку, мотивація учіння, актуалізація знань, умінь та навичок, вивчення нового навчального матеріалу, вдосконалення раніше вивченого, визначення результативності навчання, кожен з яких має бути логічно вивершеним та мати пропедевтичний характер», - наголосила у своєму виступі методист РМЦ Лопатюк Валентина Григорівна.
Майстерно провівши відкритий урок з української мови «Розповідні речення» 2 клас та «Поетичні образи осінньої природи» 4 клас – класовод Ничипорук Євдокія Дмитрівна зазначила, що організація процесу навчання на уроці у класах з малою наповнюваністю може стати ефективнішою, якщо поряд із традиційними формами навчання – груповою та індивідуальною – практикуватимуться також колективна та парна форми. Учитель має право на обґрунтований вибір найраціональніших форм, зважаючи на об’єктивні характеристики класу та на мету уроку.
Відкритий урок математики в 1-3 класі на тему «Число і цифра 8. Послідовність чисел у межах 8», «Таблиця множення числа 7» провела Остапенко Таїсія Володимирівна, вона майстерно показала, що для роботи у класі з малою наповнюваністю учнів необхідні специфічні вміння: витримувати належну почерговість двох визначальних компонентів уроку, організовувати спілкування в малих групах, вдало застосовувати методи індивідуалізації та диференціації навчання.
Виховний захід «На гостину до Золотої осені» підготувала і провела вчитель початкових класів Давидчук Наталія Анатоліївна.
|