17
жовтня на базі Брониківської
загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
пройшов семінар-практикум для вчителів
початкових класів з проблеми «Створення
оптимальних умов для організації
навчально-пізнавальної діяльності
молодших школярів в умовах класокомплекту».
Учасників семінару гостинно зустріли
учнівський та педагогічний колектив,
піднісши коровай на вишитому рушнику.
Директор
школи, Горблюк Валентина Давидівна,
ознайомила присутніх з роботою навчального
закладу з даної теми, присутні семінару
переглянули електронну презентацію
школи.
Змістовною
та актуальною була практична частина,
на якій вчителі продемонстрували
високий професійний потенціал, провівши
уроки у класі-комплекті: Філімонова
Тетяна Володимирівна (1/3кл.) – основи
здоров’я, Зез Валентина Зигтундівна
(2/4кл.) – читання та українська мова:
у
2 класі «На язиці медок, а на думці –
льодок. Казка «Лисиця та їжак»;
у
4 класі «Повторення вивченого про
іменник як частину мови»
Приємним
сюрпризом для учасників семінару стало
свято «Чарівний світ дитинства».
Присутні були вражені вокальними,
декламаторськими та танцювальними
даними учнівського колективу.
В
теоретичній частині семінару піднімались
питання щодо створення оптимальних
умов, специфіки побудови уроків,
використання ІКТ на уроках у
класах-комплектах, адже сучасне
суспільство вимагає від школи виховати
особистість, здатну до життєтворчої
діяльності, яка зуміє правильно обрати
свій шлях у житті зважаючи на власні
можливості; буде ставити перед собою
завдання самовдосконалення й саморозвитку,
що стане запорукою успіху в різних
сферах діяльності.
У
ході круглого столу вчителі обмінялися
досвідом роботи щодо навчально-виховного
процесу у малокомплектній школі. Юхова
Оксана Миколаївна, вчитель
Крайньодеражнянської ЗОШ І ступеня,
повідомила, що
для роботи у класі з малою наповнюваністю
учнів необхідні специфічні вміння:
витримувати належну почерговість двох
визначальних компонентів уроку,
організовувати спілкування в малих
групах, вдало застосовувати методи
індивідуалізації та диференціації
навчання.
Районний логопед відділу освіти,
Миронова Галина Василівна, надала
практичну допомогу, яка була спрямована
на профілактичну роботу з дітьми, що
мають відхилення в мовленнєвому розвитку.
Підводячи
підсумки семінару, методист РМЦ Лопатюк
Валентина Григорівна наголосила, що
урок у школі з малою наповнюваністю має
особливу структуру, в основі якої –
чергування двох компонентів: «самостійна
робота» і «робота під контролем вчителя».
При цьому зберігаються всі етапи,
характерні для комбінованого уроку:
організація класу до уроку, мотивація
учіння, актуалізація знань, умінь та
навичок, вивчення нового навчального
матеріалу, вдосконалення раніше
вивченого, визначення результативності
навчання, кожен з яких має бути логічно
вивершеним та мати пропедевтичний
характер. Зміст,
методи навчання і виховання, ритм уроку,
режим дня і тижня, етика спілкування,
робота з батьками, дизайн середовища –
все повинно працювати на дитячі потреби
і вікові можливості, сприяти розвитку
дитячих здібностей. Не шкодити фізичному
і психічному здоров’ю.
|