Мета сучасної початкової школи –
забезпечити подалі формування особистості дитини, цілеспрямовано виявляти й
розвивати здібності, формувати уміння та бажання вчитися, створити умови для
самовираження учнів у житті та різних видах діяльності.
Саме розвитку пізнавальної активності
та реалізації творчого потенціалу молодших школярів у класах-комплектах був
присвячений районний семінар-практикум вчителів початкових класів, який
відбувся 19 листопада на базі Киянської ЗОШ І-ІІІ ступенів. У ньому взяли
участь 22 вчителі початкових класів загальноосвітніх закладів району.
Зі словами вітання до учасників
семінару звернувся директор школи Копчук Микола Опанасович, електронно презентувавши роботу навчального
закладу.
Змістовною та актуальною була практична частина, під час якої вчителі продемонстрували високий професійний
потенціал, провівши уроки у класі-комплекті: Копчук Тамара Петрівна урок навчання грамоти у 1 класі на тему «Письмо
рядкової букви т, складів, слів з нею», українська мова у 2 класі на тему
«Тренувальні вправи у вимовлянні, читанні та написанні слів з апострофом»;
Никузайло Валентина Миколаївна урок читання у 3 класі на тему «Поміркуємо над
казкою А.Дімарова «Для чого людині серце»», у 4 класі на тему «Мудрим ніхто не родився, а
навчився. Леся Українка «Біда навчить».
Цікавим та емоційним був виховний захід
«Осінній ярмарок», під час якого учні школи продемонстрували артистизм та
акторські здібності, додавши чудового настрою гостям.
В теоретичній частині семінару було
розглянуто та проаналізовано специфіку побудови уроків у класах-комплектах;
формування творчої активності молодшого школяра та реалізації його творчого потенціалу. Також, присутні
відвідали виставку
декоративно-прикладного напрямку, яку створили власноруч учнів навчального закладу та
вихованці РЦТСТУМ.
Підводячи підсумки семінару, методист
РМЦ Лопатюк Валентина Григорівна зазначила, що позитивні результати в навчально-виховному процесі можуть бути
досягнуті лише тоді, коли будуть створені умови для реалізації творчого
потенціалу кожної дитини. Вчитель теж має бути творчим, щоб навчальний процес
був цікавим, різнобічним і результативним.
Дати дітям відчути радість праці, щастя успіху в навчанні, збудити в
їхніх серцях почуття власної гідності – ось найперше завдання педагога, бо
успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил, що породжує енергію для
боротьби з труднощами, бажання вчитися.
Учасниками
семінару-практикуму були схвалені методичні рекомендації з даної проблеми, які
сприятимуть розвитку пізнавальної активності та реалізації творчого потенціалу в
практичній діяльності педагогів.
|