Більше приносить користі розгляд
одного і того ж предмета з десяти боків,
ніж навчання десяти різних предметів з одного боку.
А. Дистерверг
Освітньою моделлю інтеграційних процесів, які відбуваються в природі та соціумі, є міжпредметна інтеграція, визначальна роль у якій належить учителеві. Особливо вагома ця реалія в структурі професійної діяльності вчителя початкових класів, який надає учневі інструментарій роботи з великими обсягами інформації різного призначення. Але успішна самореалізація в інформаційному суспільстві передбачає ще інноваційну активність, креативність, уміння роботи в команді. Застосування інтегрованих уроків у початковій школі дозволяє створити динамічну, гнучку систему навчання, що забезпечує безперервне, адаптоване до реальної ситуації керування взаємодією педагога й учня. З цією метою на базі Пилиповицької ЗОШ І-ІІІ ступенів пройшов семінар-практикум на тему: «Інтегровані уроки, як засіб реалізації міжпредметних зв’язків у початковій школі». У семінарі взяли участь 32 вчителі початкових класів району.
Змістовною та актуальною була практична частина, під час якої вчителі продемонстрували високий професійний потенціал:
Гарзель Тетяна Миколаївна на уроці математики у 1 класі «Доба. Вправи на закріплення вивченого матеріалу»,
Мартинюк Світлана Всеволодівна на уроці Літературного читання у 2 класі «Писанка»,
Маус Марія Петрівна на уроці «Я і Україна» громадянська освіта у 3 класі «Народні свята та звичаї»,
Філіна Людмила Віталіївна на уроці образотворчого мистецтва у 4 класі «Квіти сонця і весни. Малювання весняних квітів».
Логічним продовженням уроків став позакласний захід «Світле свято Великоднє». Гарні враження справили на присутніх акторські, декламаторські та вокальні здібності учнів, які повідали минуле та сучасне Великоднього свята християн.
У ході теоретичної частини семінару вчителі району обмінялися досвідом роботи та відмітили ефективність застосування інтегрованих уроків у навчально-виховному процесі.
Приємною й розвиваючою цікавинкою для усіх присутніх став майстер-клас «Великодня писанка», який провела методист РЦТСТУМ Ляхович Зінаїда Миколаївна. Учасники семінару мали можливість познайомитись з технікою писання писанок, експериментувати з кольорами та традиційними орнаментами. Кожен вчитель створив свою особливу писанку.
|