Думки різних людей, різних часів говорять про одне й те ж, а саме:
- про вміння жити разом;
- вміння вчитися;
- вміння діяти;
- вміння жити взагалі.
Тому й темою районного семінару вчителів-словесників було обрано
«Формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови і
літератури шляхом використання інноваційних технологій». Він відбувся 14 лютого
на базі Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Роботу школи презентувала її керівник С.В.Гончаренко.
Відеофрагменти власних уроків продемонстрували вчителі-словесники Мигловець
С.М., Менес О.В. та Грибан Н.А.
Практична частина семінару була представлена уроками української
літератури:
- у 5-Б класі – за темою «Тарас Шевченко. Розповідь про письменника, його
дитинство. «За сонцем хмаронька пливе», «Садок вишневий коло хати» (вчитель
Ситницька В.І.);
- в 11-А класі – за темою «Література української діаспори. Олександр Олесь,
Богдан Лепкий, Юрій Клен» (вчитель Філоненко Л.А.).
Зацікавлення в учасників викликала виставка творчих робіт учнів, що вразила
розмаїттям барв і технік.
Літературний брейн-ринг для семикласників «В моїм серці - Україна»
підготувала Сагаш Л.Я.
Теоретичний аспект порушеної проблеми розкрила вчитель Піщівської ЗОШ І-ІІІ
ступенів Романчук В.В.
Під час обговорення уроків та заходу учасники семінару відзначили високий
рівень підготовки, відповідність тематиці, сучасний підхід до організації та
проведення занять. Вони затвердили відповідні рекомендації:
- Спрямувати роботу вчителів-словесників
на формування світоглядних і загальнолюдських ціннісних орієнтирів,
комунікативних, соціокультурних, діяльнісних умінь та навичок.
- Засобами мови та літератури виховувати в учнів здатність знайти, зберегти і
розвинути себе як особистість.
- Застосовуючи інноваційні методичні стратегії, працювати над розвитком в
учнів творчих здібностей, здатності до навчання, самостійності мислення.
- Виховувати вміння оперувати набутими знаннями, сформованими навичками,
використовувати їх у практичному житті.
- Використовувати активні та інтерактивні методи при проведенні уроків
української мови та літератури.
- Організувати в освітніх округах науково – дослідницьку роботу учнів у МАН.
- Використовувати інформаційні і комунікаційні технології у процесі викладання предметів гуманітарного циклу.
- Впроваджувати кращий педагогічний досвід учителів району.
|