23
листопада 2011 року на базі Слободороманівської гімназії відбувся семінар вчителів біології та хімії за темою: «Впровадження особистісно орієнтованої
системи навчання у роботі з обдарованими дітьми». У його роботі взяли участь 34 вчителі біології та хімії загальноосвітніх навчальних закладів району. ![](/Novunu/2011_11_2/sloboda_sem1.jpg)
Відкриваючи
семінар, методист РМЦ Дем’янчук Н.К, наголосила на тому, що одним із основних завдань, які стоять перед сучасною
загальноосвітньою школою, є розкриття в процесі
навчання дитячої обдарованості. ![](/Novunu/2011_11_2/sloboda_sem4.jpg)
В ході
представлення досвіду роботи гімназії зі здібними та обдарованими учнями
заступник директора з навчально-виховної роботи гімназії Лосовська З.А. ознайомила присутніх із методичним проектом «Обдарована
особистість» та типами обдарованості, які може виявити учитель у процесі своєї професійної діяльності:
«Педагог повинен знати типи обдарованості, для того щоб правильно оцінити
можливості дитини й допомогти
їй у вирішенні її проблем».
Вона
акцентувала увагу на тому,
що, організовуючи роботу з обдарованими учнями, потрібно задовольнити їхні
запити у поглибленому вивченні предметів; створити умови
для задоволення їх різнобічних пізнавальних інтересів і водночас для розвитку здібностей, виявлених у певній галузі діяльності; забезпечити можливості
для широкого вияву елементів творчості в навчальній і позашкільній роботі; залучити їх до надання допомоги своїм однокласникам у навчанні; запобігати розвитку в них переоцінки своїх можливостей. Зміст
навчальної інформації має доповнюватися науковими відомостями, які обдаровані
школярі можуть отримати в процесі виконання додаткових завдань. Форми
роботи з цією категорією учнів — групові та індивідуальні
заняття на уроках і в позаурочний час, факультативи, участь в роботі МАН.
У методах навчання обдарованих учнів мають переважати самостійна робота,
частково-пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь
та навичок.
Зоя
Анатоліївна продемонструвала
присутнім індивідуальні плани роботи вчителів з обдарованими дітьми.
Особливе зацікавлення викликала презентація портфоліо обдарованих учнів гімназії та їх шлях від пошуково-дослідницької діяльності - до захисту робіт МАН.
Про
систему пошуку здібних та обдарованих дітей розповіла психолог Петренко Г.О., вказавши на роль
учителя у формуванні
обдарованої дитини, зауваживши, що сучасний вчитель, який працює з обдарованими учнями, повинен мати високий
рівень інтелектуального розвитку; уміння будувати педагогічну діяльність на основі результатів психодіагностики особистості
дитини, з огляду на її індивідуальні й вікові особливості; уміння адаптувати свою
діяльність до особистості
кожної дитини; створювати ситуацію успіху, умови для самореалізації особистості
учня, стимулювати творчість дитини; уміння використовувати у своїй діяльності інноваційні методи та технології навчання й розвитку обдарованих дітей. ![](/Novunu/2011_11_2/sloboda_sem3.jpg)
![](/Novunu/2011_11_2/sloboda_sem2.jpg)
Із
задоволення учасники семінару відвідали відкритий урок біології вчителя-методиста Рафальського Олега
Олексійовича у 10 класі на тему:«Одномембранні органоїди клітини» та
майстер–клас на тему: «Від пошуково-дослідницької діяльності-до захисту робіт
МАН». В ході семінару вчителі мали
нагоду познайомились з практикою
використання ІКТ в процесі викладання біології, хімії та в роботі з
обдарованими дітьми. ![](/Novunu/2011_11_2/sloboda_sem5.jpg)
Творчу атмосферу семінару доповнила участь в інтелектуальній грі «Пізнай СЕБЕ».
|