Урок – це основна дидактична форма навчання, що пройшла випробування протягом століть. Нові час, нові завдання освіти пред’являють нові вимоги до школи, до вчителя, його праці, а значить і до уроку як основної форми навчально-виховного процесу, змушують до пошуку нових форм його проведення.
![](/Novunu/16rik/03/mat1.jpg)
Особливості сучасного уроку та напрями його вдосконалення в умовах змін парадигми навчання з’ясовували вчителі математики на районному семінарі «Удосконалення уроку як основної форми організації навчальної діяльності», який відбувся на базі Слодобороманівської гімназії. Розпочався семінар з презентації навчального закладу, яку провела заступник директора з науково-методичної роботи Савчук Т.А.
![](/Novunu/16rik/03/mat2.jpg)
Математика передбачає формування в учнів уявлення про сутність математичних знань, ознайомлення їх з ідеями, методами математики, її роллю у пізнанні діяльності; опанування системи математичних знань і вмінь, що має передусім загальнокультурне спрямування, необхідне для успішного вивчення інших предметів і курсів.
Важливого значення набуває проблема формування мотивації навчальної діяльності школярів, спрямування їх на навчальну діяльність. Готуючись до уроку, вчитель повинен намагатися розв’язати ключові питання: «Що ми ставимо за мету?», «Як організувати навчання?», «Наскільки успішно буде досягнуто визначених цілей?», «Де на практиці учень може застосовувати набуті знання?».
Реалізувати завдання, виголошені у нових Державних стандартах, можна за умови, якщо навчально-виховний процесу буде спрямовано на розвиток активності, самостійності, творчих можливостей кожного школяра. Про вимоги до уроку математики в розрізі нового Державного стандарту говорила зав. РМЦ Сікора О.П.
![](/Novunu/16rik/03/mat3.jpg)
Завдання вчителя не повідомляти істину, а вчити її знаходити. Дитину спочатку потрібно зацікавити, навчити хотіти й прагнути, а вже потім – знати і вміти.
Відкриті уроки, проведені вчителями математики Лосовською З.А. та Волинець О.В., «Квадратні корені. Перетворення виразів з квадратними коренями» (8 клас) і «Визначний інтеграл. Формула Ньютона-Лейбніца» (11 клас), показали своєрідний процес «відкриття» учнями уже відомих науці знань, сприяли розширенню кругозору з інших галузей знань, мали практичну спрямованість, використання набутих знань.
![](/Novunu/16rik/03/mat4.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat5.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat6.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat7.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat8.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat9.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat10.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat11.jpg)
Одним із способів пробудження і підтримки пізнавального інтересу до вивчення математики є позакласна робота, яка має значне освітнє та виховне значення. Що й підтвердив виховний захід «Математична масляна», в ході якого математичні змагання переплітались з народознавчим матеріалом.
![](/Novunu/16rik/03/mat12.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat13.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat16.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat17.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat18.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat19.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat20.jpg)
![](/Novunu/16rik/03/mat21.jpg)
Учасники семінару обговорили проведення державної підсумком атестації та зовнішнього незалежного оцінювання з математики у 9, 11 класах.
При підведенні підсумків учасниками семінару були запропоновані рекомендації щодо удосконалення уроку:
- Грамотно будувати свої взаємини з учнями. Побудова навчального співтовариства, заснованого на взаємній повазі. Кожен вартий уваги і справедливого оцінювання.
- Крім підручників і посібників використовувати на уроках власні цікаві розробки, додатки, які розвивають дітей і привносять нові фарби у навчання.
- Пропонувати домашнє завдання диференційованого. Цікаві завдання: проект, міні-дослідження, презентація, інтерв’ю.
- Оцінювати навчальні досягнення учнів, установивши з дитиною зворотній зв’язок, разом працювати над навчальними труднощами. З проблемами потрібно справлятись індивідуально.
|