На базі Суховільської ЗОШ І-ІІ ступенів 10 лютого відбувся районний семінар вчителів початкових класів на тему «Особистісно орієнтований підхід до формування і розвитку мовленнєвої компетенції і творчих здібностей учнів». У ході зустрічі були розглянуті питання: формування мовленнєвої компетенції молодших школярів, нетрадиційні підходи до організації уроку, а також охоплення дітей 5-річного віку соціально-педагогічним патронатом. Актуальність теми семінару обумовлена сучасними тенденціями в освіті. Сьогодні школа повинна забезпечувати формування і розвиток інтелектуальної, творчої та ініціативної особистості, здатної жити в принципово нових умовах, реалізувати себе у житті, бути успішною і сприяти розвитку суспільства.
Значну увагу формуванню комунікативних здібностей на відкритих уроках приділили Радецька Надія Іванівна в 1 класі - навчання грамоти, Бойко Галина Сергіївна в 2 класі - українська мова «Корінь слова. Спільнокореневі і споріднені слова».
Педагогічний та учнівський колектив майстерно провели виховну годину «Україно – ти для мене диво», познайомивши присутніх з життям і творчістю поета-земляка Юрія Івановича Ковальського.
Гопанчук Валентина Володимирівна, методист дошкільної освіти, показала фрагменти проведення занять з 5-річними дітьми, наголосивши, що при здійсненні соціально-педагогічного патронату варто враховувати психологічний та фізичний рівень розвитку особистості. Особливої уваги потребує мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку.
Директор школи Герус Надія Сергіївна поділилася досвідом роботи педагогічного колективу з даної теми, зауваживши, що чітка мотивація навчання, широке використання наочності, дидактичних ігор, застосування інтерактивних форм навчання сприяють формуванню та розкриттю творчих та комунікативних здібностей учнів: уміння слухати, висловлювати свою думку, переконувати, підвищувати рівень мовленнєвої культури. Саме таке викладання, починаючи з початкових класів, - це вимога часу, якісно новий підхід до навчання і виховання.
Методист РМЦ Лопатюк Валентина Григорівна підкреслила, що розвиток комунікативних здібностей дитини є одним з основних факторів становлення особистості і позначається на ставленні дитини до інших людей, до рукотворного світу природи, а також до себе. У школі формуванню комунікативних умінь учнів сприяє, звичайно, урок, а також організація навчально–виховного процесу в цілому. Дитина має право почуватися співавтором уроку, позакласного виховного заходу і, в жодному разі, не бути стороннім спостерігачем. Навчити дітей вільно висловлювати свої думки й відчуття можна лише тоді, якщо: - постійно активізувати їх мислення; - систематично працювати над словом, приділяти максимум уваги практичним завданням з розвитку мови не лише на уроках рідної мови, а й у щоденному грамотно оформленому «живому» спілкуванні вчителя з учнями на рівні партнерської взаємодії; - так організовувати діяльність учнівського колективу, щоб він осмислено, творчо й активно пізнавав навчальний матеріал.
|