Державним стандартом початкової загальної освіти передбачається одне з найголовніших завдань школи – всебічний розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися, повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок відповідно до пізнавальних можливостей дітей молодшого шкільного віку.
В цих рядках чітко вказується конкретний напрямок роботи вчителів початкових класів. Це, насамперед, навчити всіх, без винятку, добре читати, писати, рахувати, в кожного учня формувати вміння самостійно працювати з підручником, посібником.
Одним з головних шляхів реалізації цих завдань є диференціація. І тому 16 грудня на базі Броницькогутянської ЗОШ І-ІІІ ступенів пройшов семінар-практикум вчителів початкових класів з теми «Формування умінь і навичок молодших школярів у процесі диференційованого навчання».
У ході практичної частини семінару вчителі Броницькогутянської школи майстерно провели уроки: у 1 класі Ліньова І.В. математика «Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Задачі на збільшення числа в кілька одиниць», у 2 класі Лук’янчук В.К. читання «С.Носань «Ялинка»», у 3 класі Шнайдер Г.О. розвиток зв’язного мовлення «Переказуємо» (вибірково-детально), у 4 класі Хоменюк Н.О. образотворче мистецтво «Об’ємна паперопластика. Виготовлення новорічної композиції із застосуванням елементів об’ємної і напівоб’ємної паперопластики».
Всіх присутніх семінару, а їх було 25 чоловік, на Андріївські вечорниці гостинно запросила господиня сільської оселі. Тут були пісні, танці, жарти, ворожіння, а які ж вечорниці без Андріївської Калити.
Під час семінару вчителі Піщівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бабич Л.В. та Гульської ЗОШ І-ІІІ ступенів Корчем люк Г.О. поділились досвідом своєї роботи щодо диференційованого підходу на уроках та в позаурочний час.
Підводячи підсумок семінару методист РМЦ Лопатюк В.Г. у своєму виступі зауважила що диференціація як принцип навчання в школі передбачає таку організацію роботи на уроці, коли одному або групі учнів учитель пропонує в певній системі посильні завдання різної складності й цим самим створює сприятливі умови для розвитку і навчання кожного. Варто не забувати, що вчити всіх однаково не можна і тому диференціація теж належить до інтерактивного навчання. Особливу увагу Валентина Григорівна звернула на те, що добираючи диференційовані завдання, слід пам’ятати: для поетапної роботи потрібні не будь-які завдання, для слабших – з поступовим зменшенням міри допомоги, а для сильніших - з ускладненням творчих завдань.
Відсутність такої чіткої організації диференційованого навчання негативно впливає на формування в усіх учнів загально навчальних умінь і навичок, які так необхідні для навчання в наступних класах.
|