З метою підвищення ефективності викладання предмета
«Основи здоров'я» 11 жовтня 2011 року на
базі Курчицькогутянської ЗОШ І-ІІ ст. відбувся
районний семінар-практикум
«Складові здоров’я» в контексті викладання предмета «Основи
здоров'я».
Програмою семінару-тренінгу передбачено розгляд таких питань: - науково-методичне забезпечення предмету «Основи здоров'я»; - оволодіння сучасними методиками інтерактивної групової роботи; - ознайомлення та відпрацювання тренінгового методу навчання.
У роботі
семінару брали участь 15 учителів, які
викладають предмет «Основи здоров'я» у 5-9-х класах загальноосвітніх навчальних
закладів району.
Теоретичні питання розглядались
у ході тренінгового заняття, яке провела методист РМЦ Дем’янчук Н.К. Учасники семінару були активними учасниками тренінгу:
працювали і в групах (ситуаційна гра), і в парах (презентація
ситуації). Під час заняття вільно висловлювались думки, вчителі дискутували, розкривали ситуацію у грі, дотримувалися правил
тренінгу, в кінці зробили підсумок, використовуючи слова (я знаю..., я вмію...,
я ціную...). На думку учасників семінару-тренінгу, для впровадження методики
розвитку життєвих навичок у навчальний процес бажано відходити від традиційних
уроків, коли учитель переважно говорить, а учні слухають, і проводити
уроки-тренінги, що характеризуються активною участю учнів у процесі здобуття
знань. На уроках-тренінгах учні навчаються й засвоюють набагато більше, адже доброзичлива
творча атмосфера сприяє активній творчій діяльності учнів, яка забезпечує
вироблення в них практичних навичок.
Практичний
блок включав урок у 8 класі за темою "Основи безпеки харчування ", який підготувала і провела
вчитель основ здоров’я Яворовська Т.М., та виховний захід «Здоров’я – скарб, цінуй його», в ході
яких вчителі ознайомились із інноваційною методикою викладання основ
здоров'я шляхом використання ІКТ
та інтерактивних форм
роботи з учнями на різних етапах уроку і в позаурочний час як однією із здоров'язберігаючих
технологій.
За
підсумками роботи учасники семінару виробили рекомендації щодо організації
діяльності вчителя основ здоров’я по забезпеченню навчально-методичного
супроводу впровадження методики розвитку життєвих навичок у навчальний процес,
а саме: - проводити роботу щодо поширення та впровадження освіти на
основі розвитку життєвих навичок у викладанні навчального предмета «Основи
здоров’я»; - упроваджувати в навчальний процес інноваційні освітні
технології (інтерактивні форми та методи навчання), які найкраще
сприяють формуванню в учнів життєвих компетентностей; - залучати до активної співпраці сім’ю та громадськість тощо; - вивчати кращий досвід творчо працюючих учителів району з
викладання предмету. Підводячи підсумки семінару, присутні відзначили необхідність
упровадження інтерактивних технологій на уроках основ здоров’я.
|