Сучасний урок – основа ефективної та якісної освіти
Сьогодні, у процесі бурхливого розвитку освіти, у ході запровадження компетентнісно орієнтованого навчання виникає потреба по-новому подивитися на сучасний урок, на його структуру, форми, технології проведення.
На сучасному етапі розвитку освіти кінцевим результатом навчального процесу є формування компетентного випускника, розвиток ключових і предметних компетентностей учня. Оскільки освітній процес в основному відбувається на уроці, то й сучасний урок повинен мати компетентнісно орієнтоване спрямування, тобто і його структура, і його форми проведення, і технології, і методи, які ми використовуємо, мають забезпечувати розвиток і формування компетентностей, необхідних особистості для життєздійснення, життєреаліазації, життєтворчості.
Під час семінару заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО району, Брониківської, Городницької, Чижівської ОТГ «Сучасний урок у світлі реформування освіти», який відбувся 19.03.2019 р. на базі Ярунської ЗОШ І-ІІІ ст. були розглянуті питання: що таке сучасний урок? Що надає сучасності року? Чим сьогоднішній урок відрізняється від учорашнього?
Участь у роботі семінару взяли заступник голови райдержадміністрації Андрій Подік, заступник директора департаменту праці, соціальної та сімейної політики Житомирської ОДА – начальник управління соціального захисту населення Василь Павлюк, начальник відділу освіти райдержадміністрації Олександр Антипчук.
Завідувач РМЦ Сікора О.П. у свому виступі зазначила, для того щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань, предметних умінь і навичок, а й на розвиток здібностей у пізнанні нового, незнайомого, на створення умов для розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми, реалізації своїх намагань як в освітній діяльності, так і загалом у суспільстві. Настав той час коли потрібно вносити корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання. Сучасний урок повинен проводитися в умовах дружнього та партнерського співробітництва «учитель-учень».
Директор школи Горблюк М.Й. розповіла про творчу працю учителів. Мета закладу – всебічно розвивати здібності як педагога, так і учня. Марія Йонашівна зауважила, що вчителі закладу не працюють за шаблоном, а йдуть в ногу з часом і розуміють, що завдяки правильній організації уроку вони здатні забезпечити якісне навчання відповідно до вимог сьогодення.
Цікаву та змістовну доповідь «Таємниці сучасного уроку» підготувала заступник директора з навчально-виховної роботи Лагасюк Л.Ю. Вона ознайомила присутніх з характерними ознаками та завданнями сучасного уроку, вимогами до нього, модулями конструювання сучасного уроку та методами підвищення інтересу учнів до навчання. Людмила Юріївна наголосила, що урок залишається основною формою навчання, тому слід розглядати всю його багатогранність і багатоаспектність як єдину процесуальну систему.
Під час методичної майстерні «Етапи конструювання уроку» вчителі Ярунської ЗОШ презентували свої напрацювання щодо педагогічного дизайну сучасного уроку:
1.Модуль вступного повторення
Марчук Л.В. вчитель англійської мови «Введення в іншомовну атмосферу» (10-11 класи)
2.Модуль вивчення нового матеріалу
Прищепа О.О. вчитель інформатики «Кодування та декодування інформації » (4клас)
3.Модуль практики
Степанюк М.Ю. вчитель математики «Звичайні дроби. Знаходження дробу від числа» (6 клас)
4.Модуль узагальнення та систематизації
Янченко В.Г. вчитель біології «Хламідомонада і хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі)» (6 клас)
5.Модуль психологічного супроводу
Поліщук О.В. практичний психолог "Релакс від психолога"
6. Модуль домашньої роботи
Маус І.М. вчитель української мови та літератури
«Дитинство Шевченка» (5 клас)
За підсумками роботи семінару визначено, щоб урок був сучасним, необхідно, щоб учитель був творчою, компетентною особистістю, якій притаманні педагогічна креативність, толерантність у спілкуванні, творчість у діяльності.
|