На базі Великомолодьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи «Керівництво науково-дослідною роботою в загальноосвітніх навчальних закладах».
Удосконалення навчально-виховного процесу в школі пов’язане з необхідністю модернізації внутрішкільної методичної роботи, організації її на інноваційній основі із залученням педагогів у творчу діяльність та дослідно-експериментальну роботу. Дослідно-експериментальну діяльність педагога розглядають як форму педагогічної творчості, з одно боку, та як умову позитивного розвитку шкільної навчально-виховної системи з іншого. Сьогодні актуальним є об’єднання практичної діяльності педагога та вивчення і впровадження нових методик і технологій навчання.
Під час семінару були розглянуті питання:
- Інноваційна освітня діяльність та її складові. Керівництво дослідно-експериментальною роботою та формування дослідницької культури педагога (Сікора О.П., зав. РМЦ).
- Експериментальні дослідження в школах району (Дем’янчук Н.К., методист РМЦ).
- З досвіду організації методичної роботи у Великомолодьківській ЗОШ І-ІІІ ступенів (Черемха М.Р., заступник директора з НВР).
- Діяльність керівника школи з поширення педагогічних ідей. Презентація проекту «Фінансова грамотність» (Бармак О.В., директор школи).
Вчитель навчає учня чомусь новому і водночас він повинен стати посередником між учнем і навчальним матеріалом. Виходячи з цієї нової ролі він повинен використовувати різноманітні методи подачі нового матеріалу, завдання, які дозволяють школярам засвоїти навчальний матеріал відповідно до їх досвіду і рівня пізнавальної активності, надати можливість учням демонструвати свої досягнення в отримані знань.
Саме такий підхід до викладання предметів був продемонстрований вчителями школи на відкритих уроках:
- читання (2 клас) - «Совість і людяність - головні у людині. В.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» (вчитель Лісовська С.В.);
- українська мова ( 3 клас) - «Дієслово як частина мови» (вчитель Осипчук Н.В.);
- англійська мова (5 клас) - «Природа. Пори року. Погода» (вчитель Микитюк Г.М.);
- математика (6 клас) - «Перпендикулярні та паралельні прямі» (вчитель Тарнавська Я.М.);
- світова література (7 клас) - «Осуд антигуманної сутності війни в оповіданні Генріха Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» (вчитель Валага О.І.);
- фізична культура ( 9 клас) - “Ігрове тренування із застосуванням вивчених прийомів” (вчитель Храбан І.С.).
Підтвердженням того, що основна увага при викладанні навчальних предметів приділяється тому, щоб вивчення учнями тієї чи іншої дисципліни перетворити на процес дослідження було представлення учнями дослідницьких проектів: “Література рідного краю. Життя і творчість Юрія Ковальського. “Його душа — поезія, з якою ми живемо” та “Ластівка сільська — давній супутник людини”.
Ціннісне ставлення до своєї Батьківщини показали учні школи у виховному проекті «Україна – мій рідний край».
На завершення семінару практичний психолог школи Новорок В.І. провела тренінг із заступниками директорів «Стратегія особистісного і професійного самовдосконалення».
|