Сильним, досвідченим стає педагог,
котрий уміє аналізувати свою роботу.
В.Сухомлинський
Вирішення проблеми підвищення якості освіти на сучасному
етапі передбачає значне поліпшення контролю та аналізу навчально-виховного
процесу як важливого засобу управління
навчальним закладом. Діє закономірний зв’язок у ланцюгу: мета навчання – процес – результат –
наступна мета. Для того, щоб
грамотно визначити мету розвитку навчального закладу необхідно точно знати, що
вже досягнуто.
Отже, сучасна стратегія освіти потребує від керівників навчальних закладів усіх видів
контролю як безперервного процесу, що не лише відстежує динаміку показників
якості навчання та виховання, діагностує стан можливих професійних досягнень
вчителів, фіксує рівень сформованих компетентностей, а й, на основі одержаної
інформації, дає змогу заступнику директора аналізувати, корегувати,
прогнозувати та планувати.
Саме такі питання розглядалися під час семінару
заступників директорів з навчально-виховної роботи «Аналітична діяльність
заступника директора з навчально-виховної роботи – невід’ємна частина
управлінської діяльності» 13.03.2012 року, що відбувся на базі Киківської ЗОШ
І-ІІІ ступенів. На початку семінару директор школи Процюк М.Д. зробив
презентацію навчального закладу.
Заступник директора Тимошенко Н.А., ознайомила колег зі своїм досвідом роботи та
виступила з доповіддю «Аналітична діяльність заступника директора з
навчально-виховної роботи».
Учасники семінару опрацювали сучасні методи і форми
контролю якості викладання загальноосвітніх предметів.
Була проведена ділова гра
«Завуч іде на урок», в ході якої заступники відвідали уроки вчителів школи
та зробили їх аналіз відповідно до
запропонованих орієнтованих схем.
Під час семінару вчителями школи були проведені відкриті
уроки:
- Марчук В.С. урок
музики у 5 класі «Тема материнства у
творах мистецтва»;
- Щирською Л.В. урок української мови у 6 класі «Узагальнення і систематизація знань з теми
«Прикметник як частина мови. Його морфологічні ознаки»;
- Савчук О.С. урок
хімії у 8 класі «Узагальнення та
систематизація знань з теми «Періодичний
закон і періодична система елементів Д.І.Менделєєва»;
- Процюк Р.С. урок фізики у 9 класі «Підсумковий урок
«Сходження на магнітний Олімп»;
- Петришиною Т.В.
урок англійської мови у 10 клас
«Визначні місця Лондона. Художні галереї».
На завершення
семінару Надія Анатоліївна презентувала
позакласну роботу школи виступами учасників танцювального, музичного
гуртків та виставкою робіт учасників гуртків декоративно-прикладного
мистецтва.
|