2 лютого на базі РМЦ відбувся спільний семінар вчителів початкових класів та практичних психологів навчальних закладів району. Цікаве поєднання даних категорій педагогічних працівників зумовлено темою заходу – «Психолого-педагогічні умови розвитку дитячої творчості та педагогічної майстерності в умовах сільської школи». Учасниками зустрічі стали 48 педагогічних працівників району.
Лопатюк Валентина Григорівна, методист з початкового навчання у своєму виступі розкрила психолого-педагогячні умови розвитку дитячої творчості, які можливі лише за умови існування середовища, у якому існує пріорітет індивідуальності, самоцінності, самобутності дитини як активного носія суб’єктного досвіду, що набутий задовго до впливу спеціально організованого навчання у школі; проблемно-пошуковий діалог між вчителем та учнем; застосування інтерактивних методів навчання; впровадження у навчально-виховний процес завдань, спрямованих на розвиток поняттєвого, творчого та дивергентного мислення й мовлення учнів.
Учасники семінару обговорили функції вчителя у суспільстві та особистісні і професійні вимоги, які висуває для педагога сьогодення. Ознайомились з аспектами педагогічної діяльності та показниками майстерності вчителя, адже розвиток творчого потенціалу педагогічних працівників – одна з найактуальніших проблем, яка стоїть сьогодні перед освітою, оскільки для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які володіють глибокими педагогічними знаннями і які здатні працювати в нових умовах.
Якубович Ольга Василівна, методист психологічної служби району в своєму виступі зазначила, що творчі нахили можливо сформувати в будь-якому віці. Відомо, що лише успішний педагог може виховати успішну особистість. Особистісні якості вчителя надають процесу навчання ціннісно значущої спрямованості й своєрідності впливу через індивідуальну культуру спілкування та поведінки, від яких залежить становлення дитини як суб’єкта навчання. З метою виявлення та розвитку творчих здібностей вона провела майстер-клас з використанням різноманітних малюнкових методик.
|