Як відомо,
універсальною мовою людства є
музика. Адже, із самого народження,
кожна людина звикає чути її. У кожного з часом з’являється свій улюблений стиль музики. Роль музики
в житті
людства досить велика. Вона має величезний вплив і на інтелектуальні
здібності та інші можливості людини.
Проте, в сучасному
світі все ще спостерігається недостатня увага до проблеми виховання почуттів,
до використання різноманітних видів мистецтва в естетичному розвитку майбутніх
громадян нашої країни. Завдання загальноосвітніх навчальних закладів – створити
необхідні умови для активного спілкування школярів з різними видами
мистецтва. Цьому найкраще сприяють
предмети художньо-естетичного циклу і, зокрема, уроки музичного мистецтва.
У Федорівській ЗОШ
І-ІІІ ступенів (директор Левченко А.К.) проводиться велика робота в напрямку
привчання учнів до роботи розуму і душі, збагаченню їхнього
досвіду спілкування з музичним мистецтвом. Педагоги школи впевнено йдуть
в ногу з актуальними тенденціями в науці. На уроках музичного мистецтва і в
позаурочний час учням переконливо доводять, що
музика існує в нашому житті як живе знання й уявлення людини про саму
себе, як засіб самопізнання і самовираження. Досвідом роботи саме в цьому напрямку
педагогічний колектив щедро ділиться з колегами району.
Психологічний
тренінг «Особливості розвитку креативності у дітей засобами музичного
мистецтва», який успішно організувала і
провела практичний психолог
Тюрікова В.В., надовго залишиться в
пам’яті присутніх у школі вчителів музичного мистецтва і практичних психологів
загальноосвітніх навчальних закладів району.
В умовах реалізації
нових державних стандартів освітньої галузі
вчитель школи Рябушенко Я.М. потенціал музичного мистецтва у формуванні
соціальної компетентності школярів вбачає в сучасних уроках та позакласних
заходах проведених з використанням інтерактивних технологій.
Відкритий урок
музичного мистецтва в 6-му класі «Два генії, два стилі» показав, що сприйняття музики тісно пов’язане
з розумовими процесами, тобто потребує уваги, спостережливості. Учні, під
умілим керівництвом свого наставника в
процесі уроку усвідомили, що сприйняття й розуміння музики полягає у відчутті
її голосовими зв’язками, м’язами, рухами, диханням, що музика звучить у
середині кожної людини, що все у всесвіті виткане із звуків музики, що людина
будь- яку музику слухає серцем.
Підсумовуючи урок, Яна Миколаївна зауважила, що музика, яка сприймається
слуховим рецептором, впливає на загальний стан всього організму, викликає
реакції, які пов’язані зі зміною кровообігу, дихання, настрою людини. Враховуючи це, класичну
музику сьогодні лікарі використовують з метою музичної
терапії. І не варто забувати, що серед творів сучасної легкої музики, у тому
числі серед джазу й року, можна знайти чимало таких, які можуть бути
використані також з терапевтичною метою.
Позакласний захід
«Українська пісня й страви української
кухні» розкрив великий потенціал учнівської, вчительської і батьківської
небайдужості до питання духовного збагачення підростаючого покоління. І
недаремно люди вважають, що музика народилася разом із створенням світу.
Круглий стіл «Художнє пізнання як взаємодія сприймання, оцінювання і
творення» став завершальним акордом творчої зустрічі людей, які мають одні
думки і погляди, спільні інтереси і розуміння проблем сьогодення освітньої
галузі.
Музика, як казка, музика — жива.
І не треба серцю будь-які слова.
В музиці — найвищі, ніжні почуття.
В ній любов і туга, та саме життя.
Музика, як море, то штормить, то ні.
Там знаходить серце рятівні вогні.
Музика, як сонце, гріє нам серця,
Їй нема початку і нема кінця.
І чого не зможеш словом досягти,
В музиці розкажеш щиру правду ти.
Не забуваймо, що
життя – це одна довга, солодка пісня, тож почніть його з музики.
|