Широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій у всіх сферах людської діяльності висуває нові вимоги до освіти. Школі важливо не тільки озброїти учня певною сумою предметних знань, але й навчити школяра використовувати сучасні інформаційні технології. Забезпечити такий підхід можливо лише за умови використання комп’ютерних технологій як засобів освоєння знань.
Для ефективної роботи в сучасних умовах, пов’язаних з більш високим технічним рівнем, з необхідністю формування в учнів уміння вчитися, орієнтуватися в потоці інформації, одержаної крім традиційних шляхів ще й через мережу Інтернет, учителеві необхідно самому повною мірою володіти новітніми інформаційними технологіями. Саме тому відділом освіти проводиться цілеспрямована робота як у напрямку навчання педагогічних кадрів щодо активного використання продукції мультимедіа у навчально-виховному процесі, так і з оснащення навчальних закладів мультимедійними комплексами (інтерактивна дошка, проектор, комп’ютер). Район має вже три таких комплекси: в методичному центрі, Суслівській та Чижівській ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Використовуючи інтерактивні дошки методисти, вчителі поєднують перевірені методи й прийоми роботи зі звичайною дошкою з набором мультимедійних можливостей. На уроках інтерактивна дошка дозволяє вчителям:
активне коментування матеріалу: - виділення, уточнення, додавання додаткової інформації за допомогою електронних маркерів з можливістю змінити кольори і товщину ліній;
- набір за допомогою віртуальної клавіатури будь-якого тексту; - завдання в будь-якому додатку і його демонстрація в режимі реального часу
- не тільки знайомлення з тестовими завданнями в режимі перегляду, але й показове тестування окремого учня або групи учнів для всієї аудиторії; - збереження результатів в окремому файлі.
Уроки, які проводяться за допомогою інтерактивної дошки дуже динамічні і яскраві. Використання мультимедійного комплексу дає змогу вчителю самостійно підбирати текстовий та ілюстративний матеріал: фотографії, відео, анімацію та будувати урок на власний розсуд, використовувати ресурси мережі Інтернет. Керівники шкіл, вчителі мали можливість подивитись презентації таких уроків та фрагментів уроків під час семінарів на базі РМЦ та Чижівської ЗОШ І-ІІІ ступенів по темі «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітній діяльності навчальних закладів». В Слободороманівському ЗНВО та Наталівському НВК використовуються мультимедійні проектори в комплекті з комп’ютером. Вчителі Слободороманівського ЗНВО користуються такими мультимедійними засобами навчання вже третій рік.
Одним з найбільш ефективних способів впровадження нових інформаційних технологій в освітній процес є застосування інтерактивних моделей і динамічних презентацій. Під час проведення уроків біології, хімії, фізики, математики вчителі Чижівської, Суслівської шкіл та Слободороманівського ЗНВО впевнились, що їх використання забезпечує активне сприйняття нового навчального матеріалу, дозволяє імітувати процеси й явища, проводити віртуальні спостереження за об’єктами, що сприяє більш міцному засвоєнню учнями теоретичних основ природничо-математичних наук, а також дозволяє вчителеві організовувати нові нетрадиційні форми навчальної діяльності, широко використовувати методи активного навчання та організації творчої роботи учнів. Інтерактивні моделі відкривають перед учнями великі пізнавальні можливості, перетворюючи їх із пасивних спостерігачів в активних учасників віртуальних експериментів.
Крім цього учні із задоволенням створюють власні презентації-проекти як навчального призначення так і довільного змісту «Мій рідний край», «Наша школа», «Моє хоббі» та інші.
Під час проведення районного етапу учнівської олімпіади з екології відбувся захист науково-дослідницьких робіт, де учні Броницькогутянської, Пилиповицької, Чижівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Слободороманівського ЗНВО показали не тільки цікаві дослідження, наукову обґрунтованість, а й відмінне володіння ІКТ.
Отже використання сучасних технічних, методичних, інформаційних ресурсів освіти дає змогу забезпечувати такі умови для становлення особистості учнів, у межах навчального закладу, які б не тільки готували її до життя, але й сприяли формуванню всебічно розвиненої особистості.
|