19 червня 2014 року на базі районного методичного центру відбулося виїзне засідання обласної психолого-медико-педагогічної консультації, мета якого полягала в обстеженні дітей з особливими освітніми потребами для визначення форми навчання та програми, за якою кожна дитина може реалізувати власне право на здобуття освіти. Протягом 5 годин лікарі обстежили 29 дітей.
Основній частині учнів (18 учнів) рекомендовано корекційне навчання на дому за програмою для дітей з легкою розумовою відсталістю. Двом учням (Городницька і Ярунська ЗОШ І-ІІІ ступенів) рекомендовано інклюзивне навчання, яке передбачає посаду асистента вчителя. Одна дитина (Суслівська ЗОШ І-ІІІ ступенів) виводиться з навчального закладу з рекомендаціями соціально-побутової та медичної реабілітації. Батьки решти дітей мають визначитися з спеціалізованим закладом для подальшого навчання та забезпечити додаткове обстеження в обласній лікарні.
В ході обстеження дітей та індивідуальній бесіді лікарів з батьками і вчителями, виокремлюється ряд недоліків в організації індивідуального навчання, його проведенні та здійсненні контролю за ним адміністрацією загальноосвітніх навчальних закладів. Це стосується, в першу чергу, програмового забезпечення відповідно до рекомендацій ОПМПК та забезпечення відповідними підручниками, раціональним розподілом навчальних занять та годин їх проведення по днях тижня. Важливо також, враховуючи особливість даного контингенту учнів, з особливою ретельністю підбирати вчителів для здійснення індивідуальної форми навчання, аналізуючи не тільки професійні, а й людські якості педагогів.
|