Вітаю Вас Гість | RSS              Головна Методичний центр__ Реєстрація Вхід
Меню сайту

План роботи відділу
План роботи відділу на тиждень

План роботи відділу на рік

Методичні видання


Сайти ЗНЗ району

http://zholobne-zosh.zt.sch.in.ua/


Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Форма входу

Підписка на новини


Підписатись на новини відділу освіти

Отримуйте всі актуальні новини на ваш e-mail




Методичний центр – служба підвищення

 професійної компетентності сільського педагога

 

Реалії сьогодення вимагають нових підходів до роботи з педкадрами, організації та проведення методичної роботи. Домінантною стає підготовка педагога, який повинен уміти працювати в умовах вибору педагогічної позиції, технології, підручників, змісту, форм навчання тощо.

Підвищенню фахової майстерності педагогічних кадрів  в районі сприяє методична робота, яка збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу вчителям оволодіти педагогічною майстерністю, підтримує в них дух творчості, прагнення до пошуку. Осередком сприятливого інноваційного освітнього середовища в районі є методичний центр, який є ініціатором проведення різних методичних колективних та індивідуальних форм роботи. Одним із пріоритетних напрямків його діяльності є: науково-методичне забезпечення системи дошкільної та загальної середньої освіти, підвищення кваліфікації, професійного рівня педагогічних працівників навчальних закладів району, що ґрунтується на Конституції України, законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Указах Президента України та Постановах Кабінету Міністрів України, Національній доктрині розвитку освіти України.

           У методичному центрі працює 9 методистів, які мають достатній рівень підготовки. Обов’язки методистів розподілено в тісній координації зі спеціалістами відділу освіти, що має можливість охопити всі напрямки роботи, реалізувати головні завдання.

 Метою діяльності методичного центру є: 

  • удосконалення методичної роботи як інструменту модернізації освіти; розробка компетентнісної моделі професійного розвитку педагогічних та управлінських кадрів в умовах сільської школи;  
  • розвиток освітнього середовища сільського району через впровадження в практику роботи шкіл інноваційних технологій, що розширюють можливості розвитку особистості; 
  • удосконалення педагогічної майстерності педагогів району, узагальнення та розповсюдження їх педагогічного досвіду;  
  • розвиток інтелектуальних, творчих здібностей школярів, участі їх в олімпіадах, конкурсах.

         Завдання методичної діяльності району:

  1.       Створення умов для розвитку професійної компетентності працівників освіти;
  2.       Задоволення інформаційних, навально-методичних, освітніх потреб педагогів району.

 Провідними аспектами методичної роботи є: аналітична, інформаційна, консультативна, організаційно-методична  діяльність.

Застосовуємо такі форми роботи, які сприяють підвищенню професійної компетентності вчителів:

o   лекції, індивідуальні та семінарські заняття по проблемній темі та співбесіди;

o   круглі столи, семінари, конференції по обміну досвідом, «відкриті» уроки, майстер-класи, індивідуальні заняття в бібліотеках, робота з Інтернетом, публікації;

o   ділові ігри, рольові ігри, групові тренінги, практичні заняття, оволодіння методами саморозвитку, змагання ідей, парад знахідок, зустрічі з педагогами-новаторами;

o створення необхідних умов: забезпечення літературою, можливість користуватися Інтернетом, моральне та матеріальне стимулювання, сприятливий психологічний мікроклімат в колективі, сприятливий режим роботи, надання можливостей знайомити зі своїм досвідом на різних конференціях, в пресі.

 Методичним центром здійснюється науково-методичний супровід вирішення наступних проблем:

  • неперервне підвищення кваліфікації та методичної майстерності педагогів району;
  • оволодіння сучасними технологіями навчання та виховання, сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями;
  • моніторинг педагогічної діяльності, рівня знань, умінь та практичних навичок учнів;
  • організація профільного навчання;
  • робота з обдарованими дітьми;
  • пропаганда ППД, його поширення через різні форми методичної роботи;
  • діяльність освітніх округів.
 З метою розвитку та удосконалення системи методичної роботи з педагогічними кадрами, здійснення методичного супроводу впровадження профільного навчання та поглибленого вивчення окремих предметів створено та діяли у 2016-2017 навчальному році 8 освітніх округів:
  •  Городницький  (Городницька  ЗОШ  І-ІІІ ст.,  Броницькогутянська  ЗОШ    І-ІІІ ст., Червоновільська ЗОШ І-ІІ ст., Броницька  ЗОШ І ст., Кленівська ЗОШ І-ІІ ст.,  Лучицька ЗОШ І-ІІ ст., Городницький ДНЗ №1, Городницький ДНЗ №2, Кленівський ДНЗ, Броницькогутянський ДНЗ, Червоновільський ДНЗ)
  •  Несолонський  (Несолонська ЗОШ І-ІІІ ст., Поліянівська ЗОШ І-ІІ ст., Тупалецька ЗОШ І-ІІ ст.,  Варварівська ЗОШ І-ІІ ст., Несолонський ДНЗ);
  •  Піщівський (Піщівська ЗОШ І-ІІІ ст., Косенівська ЗОШ І-ІІІ ст., Суховільська  ЗОШ  І-ІІ ст.,   Калинівська  ЗОШ І-ІІ ст.,  Повчинська  ЗОШ  І-ІІІ ст., Середньодеражнянська ЗОШ І-ІІ ст., Дідовицька ЗОШ І-ІІ ст., Піщівський ДНЗ, Середньодеражнянський ДНЗ);
  • Пилиповицький (Пилиповицька ЗОШ І-ІІІ ст., Токарівська ЗОШ І-ІІІ ст., Великомолодьківська ЗОШ І-ІІІ ст., Дідовицька ЗОШ І-ІІ ст., Борисівська ЗОШ І ст., Майстрівська ЗОШ І ст., Великомолодьківський ДНЗ, Борисівський ДНЗ, Токарівський ДНЗ);
  • Слободороманівський   (Слободороманівська гімназія,  Федорівська  ЗОШ  І-ІІ ст.,  Новороманівська ЗОШ І-ІІІ ст., Барвинівська ЗОШ І-ІІІ ст., Брониківська  ЗОШ І-ІІ ст.,  Немильнянська ЗОШ І-ІІ ст., Яворівська ЗОШ І-ІІ ст., Новороманівський ДНЗ, Слободороманівський ДНЗ, Яворівський ДНЗ);
  • Суслівський  (Суслівська ЗОШ І-ІІІ ст., Киківська ЗОШ І-ІІІ ст., Киянська ЗОШ І-ІІ ст.,  Гульська ЗОШ І-ІІІ ст., Стрієвська ЗОШ І-ІІ ст., Івашківська ЗОШ І-ІІ ст., Суслівський ДНЗ, Стрієвський ДНЗ, Киянський ДНЗ, Киківський ДНЗ);
  •  Чижівський (Чижівська ЗОШ І-ІІІ ст., Наталівська ШС І-ІІ ст., Малоцвілянська ЗОШ І-ІІ ст.,  Таращанська ЗОШ І-ІІ ст., Красилівська ЗОШ І-ІІІ ст., Курчицька ЗОШ І-ІІ ст., Курчицькогутянська ЗОШ І-ІІ ст., Маковицька ЗОШ І ст., Чижівський ДНЗ, Наталівський ДНЗ, Таращанський ДНЗ, Курчицький ДНЗ, Красилівський ДНЗ);
  •  Ярунський (Ярунська ЗОШ І-ІІІ ст., Жолобненська ЗОШ І-ІІІ ст., Орепівська  ЗОШ  І-ІІІ ст.,   Колодянська  ЗОШ  І-ІІІ ст.,  Гірківська  ЗОШ   І-ІІ ст., Великогорбашівська ЗОШ І-ІІ ст., Майстровільська ЗОШ І ст., Ярунський ДНЗ, Орепівський ДНЗ, Колодянський ДНЗ, Жолобненський ДНЗ).

В освітніх округах відбуваються методичні об’єднання, круглі столи, педагогічні читання, обмін досвідом, творчі звіти. Організація методичної роботи в освітніх округах дає можливість ширше залучити до удосконалення своєї майстерності вчителів-спеціалістів, вчителів ІІ категорії, вчителів І категорії, показати свої досягнення, познайомитись з напрацюваннями колег, обмінятись цікавими ідеями.

З метою популяризації можливостей і розширення мережі інформаційних ресурсів для формування єдиного інформаційно-навчального середовища у районі з 2011 року впроваджено проведення конкурсу-захисту веб-сайтів навчальних закладів.

За підсумками конкурсу у 2016-2017 н.р. місця розподілились наступним чином:

    І місце – сайт  Киківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Великогорбашівської ЗОШ І-ІІ ступенів, Майстрівської ЗОШ І ступеня, Пилиповицького ДНЗ;

    ІІ місце   – сайт Піщівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Івашківської ЗОШ І-ІІ ступенів, Майстровільської ЗОШ І ступеня, Токарівського ДНЗ;

    ІІІ місце сайт  Жолобненської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Наталівської ЗОШ І-ІІ ступенів, Маковицької ЗОШ І ступеня, Піщівського ДНЗ.

Однією з форм роботи з педкадрами є курсова перепідготовка. У цьому навчальному році на базі ЖОІППО підвищили свій професійний рівень 188 педпрацівників. Завдяки створенню інформаційного простору в навчальних закладах району 2 вчителі пройшли курси підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання.

Новітніми підходами до організації навчання в школі є затосування різноманітних інноваційних технологій. Вчителі району використовують у своії педагогічній діяльності наступні освітні технології: технологія критичного мистення, проблемний підхід, пошукова діяльність на уроках, елементи особистісно-орієнтованого навчання, технології активного навчання, проектні технології, інформаційно-комунікаційні технології, науково-дослідна діяльність.

Головне завдання методичної служби створення ефективної координованої системи роботи з педагогічними кадрами з питань вивчення, упровадження досягнень педагогічної науки, ППД. Працівники центру належну увагу приділяють моделюванню, вивченню, узагальненню ППДвчителів. Матеріали перспективного педагогічного досвіду узагальнено у вигляді портфоліо, брошур, буклетів, мультимедійних презентацій, відеозаписів уроків і розповсюджено по ЗНЗ району. Створено картотеку електронних презентацій досвіду кращих вчителів району. Протягом 2016-2017 н.р. заслухано на методичній раді РМЦ творчі звіти: Янчук О.С., вчителя початкових класів Ярунської ЗОШ І-ІІІ ст., міжпредметної школи ППД вчителів української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури.

Продовжено організаційно-методичний супровід дослідно-експериментальної роботи з проблеми «Критерії оцінювання ефективності функціонування освітніх округів» на базі Слободороманівської гімназії та Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Також на базі Слободороманівського освітнього округу діяв обласний творчий консультативний пункт з проблеми «Використання в роботі освітніх округів нетрадиційних форм та методів організації методичного навчання».

Вчитель початкових класів Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів Янчук О.С. продовжила співпрацю з кандидатом педагогічних наук Варзацькою Л.О. по темі «Система спостережень як засіб розвитку зв’язного мовлення молодших школярів».

Навчальні заклади району беруть участь в проектах, реалізація яких спрямована на модернізацію навчально-виховного процесу:

  • «Відкритий світ» – Н.Романівська, Пилиповицька Суслівська, Чижівська ЗОШ І-ІІІ ст.
  • «Щоденник.ua» – Суслівська ЗОШ І-ІІІ ст., Слободороманівська гімназія.
  • «Школи-новатори» –Ярунська ЗОШ І-ІІІ ст., Федорівська ЗОШ І-ІІ ст.,
  • «Вчителі в он-лайні» – Городницька, Красилівська, Пилиповицька, Токарівська, Ярунська ЗОШ І-ІІІ ст., Сл.Романівська гімназія,  В.Горбашівська, Івашківська, Федорівська ЗОШ І-ІІ ст.
  • «Фінансова грамотність» - Великомолодьківська, Піщівська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

На базі Городницької, Великомолодьківської, Ярунської ЗОШ І-ІІІ ст. продовжено реалізацію педагогічного проекту «Випереджувальне навчання як складова у формуванні географічних компететностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів», а на базі Пилиповицької ЗОШ І-ІІІ ст. розпочато ркалізацію програми «Сімейна розмова».

Зроблено аналіз навчального та науково-методичного апарату підручників:

  •  «Основи здоров’я»4 класи (автор О.В. Гнатюк) – фокус-групою вчителів початкових класів Городницької, Пилиповицької, Чижівської, ЯрунськоїЗОШ І-ІІІ ступенів.
  • Адміністрація та вчителі Городницької ЗОШ І-ІІІ ст. задіяні у проекті «Опорні школи: міжнародний досвід і можливості України».

У 2016/2017 н.р. педколективи дошкільних закладів району реалізували варіативну частину Базового компоненту дошкільної освіти за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Групи соціально-педагогічного патронату при ЗОШ працюють за програмоюрозвитку дітей старшого дошкільноговіку «Впевнений старт». Інваріантну частину Базового компоненту ДНЗ району здійснюють за такими парціальними програмами, рекомендованим МОН України: «Про себе треба знати, про себе треба дбати», «Радість творчості», «Грайлик», «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях», «Казкова фізкультура».

      Поряд з обов’язковими програмами педагоги використовують авторські методики Л.Шелестової «Вчимося читати» (Городницький ДНЗ №1) та розвитку наочно-образного мислення з використанням загадок у навчально-виховному процесі (Колодянський, Новороманівський та Слободороманівський ДНЗ), Л.Шульги «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку» (Токарівський, Дідовицький та Броницькогутянський ДНЗ), М.Єфіменка «Театр фізичного виховання» (Городницький ДНЗ №2, Несолонський, Ярунський, Стриївський, Новороманівський та Яворівський ДНЗ), Г.Альтшуллер методика ТРВЗу (Наталівський, Киянський, Суслівський та Дідовицький ДНЗ). У ряді закладів (Городницький ДНЗ №2, Піщівський, Пилиповицький, Ярунський та Чижівський ДНЗ) використовується прийом фантазування «Біном фантазії» Джанні Родарі.

          Педагоги дошкільних закладів використовують педагогічну спадщину В.Сухомлинського, С.Русової, М. Монтесорі, К. Орфа, проектні технології.

        Гурткова робота організована на безоплатній основі (41 гурток, 469 дітей). Працюють профілі естетичного циклу (образотворчої діяльності, художньої праці, гри на музичних інструментах, хореографічні, вокальні, театральні), спортивні (аеробіки),  англійської мови. Вони створюються з урахуваннямінтересів та здібностейсамих вихованців, запитівбатьків, наявнихматеріальних умов та кадровогозабезпечення. На велику увагу заслуговують гуртки що функціонують на базі Городницького ДНЗ №1 (хореографічний  «Веселі промінчики» та «Театральний»), Несолонського ДНЗ («Умілі ручки»- робота з солоним тістом), Новороманівського ДНЗ «Квілінг захоплює і прозвиває», Пилиповицькогго ДНЗ «Калинка» (художньо-естетичний «До-мі-со-лька»).

Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу, який включає в себе психо-діагностичну, корекційно-розвивальну, консультативну роботу, просвітницьку діяльність, здійснювався працівниками психологічної служби.

Впроваджується система навчальних тренінгів щодо розвитку навичок асертивної поведінки у вчителів.

Розвитку творчої активності педагогів сприяє конкурс педагогічної майстерності. Районний етап Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» серед вчителів біології, інформатики, музичного мистецтва та початкових класів переконливо показав, що вчителі активно і на високому професійному рівні вирішують складні завдання виховання патріотів української держави, формування в Україні громадянського суспільства та підготовки підростаючого покоління до самостійного життя.

За підсумками результатів практичного та теоретичного етапів

І туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2017» журі визнало переможцями:

  • Романюк Ганна Олександрівна, вчитель біології  Косенівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
  • Кузьменко Наталія Олександрівна, вчитель інформатики Курчицькогутянської ЗОШ І-ІІ ступенів,
  • Морозов Олександр Анатолійович, вчитель музичного мистецтва Слободороманівської гімназії,
  • Климчук Лариса Ничипорівна, вчитель початкових класів Колодянської  ЗОШ І-ІІ ступенів,

З метою трансформування творчих знахідок, кращого досвіду вчителів, педагогічних колективів відбувалась презентація досвіду під час відкриття виставки «Сучасна освіта Звягельщини-2017».

На виставку було представлено 186 робіт з 46 шкіл (22 ЗОШ І-ІІ ступенів, 21 ЗОШ І-ІІІ ступенів), районного методичного центру,  двох дошкільних навчальних закладів та центру творчості, спорту і туризму учнівської молоді.

 

Кількість представлених напрацювань:

  • Суслівська ЗОШ І-ІІІ ступенів - 11 робіт,
  • Новороманівська ЗОШ І-ІІІ ступенів – 10 робіт,
  • Курчицька, Малоцвілянська, Федорівська ЗОШ І-ІІ ступенів, Сободороманівська гімназія – по 7 робіт,
  • Несолонська, Ярунська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Варварівська, Івашківська ЗОШ І-ІІ ступенів – по 6 робіт,
  • Великомолодьківська, Киківська, Піщівська, Повчинська, Чижівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Поліянівська ЗОШ І-ІІ ступенів – по 5 робіт,
  • Броницькогутянська, Городницька, Гульська, Колодянська, Красилівська, Токарівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Курчицькогутянська, Середньодеражнянська, Тупалецька, Яворівська ЗОШ І-ІІ ступенів, РЦТСТУМ – по 4 роботи,
  • Орепівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Великогорбашівська, Кленівська, Суховільська, Стрієвська, Таращанська, Червоновільська ЗОШ І-ІІ ступенів – по 3 роботи,
  • Барвинівська, Жолобненська, Пилиповицька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Брониківська, Дідовицька, Наталівська, Немильнянська ЗОШ І-ІІ ступенів – по 2 роботи,
  • Косенівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Гірківська, Калинівська ЗОШ І-ІІ ступенів, РМЦ – по 1 роботі.

Не представлено жодної роботи з Киянської та Лучицької шкіл. Серед шкіл І ступеня участь взяла лише Майстровільська ЗОШ.

Серед ДНЗ участь взяв лише Токарівський.

У рамках проведення педагогічної виставки цікаво, змістовно та оригінально презентували свої надбання на широкий загал  педагогічні колективи  із 8  загальноосвітніх навчальних закладів:

  •  Гірківської ЗОШ І-ІІ ступенів (директор Смоляр В.І.),
  • Малоцвілянської ЗОШ І-ІІ ступенів (Шостак А.М.), 
  • Середньодеражнянської ЗОШ І-ІІ ступенів (Осадчук Л.В.),
  • Червоновільської ЗОШ І-ІІ ступенів (Іванюк М.М.);
  • Киківської ЗОШ І-ІІІ ступенів (Процюк М.Д.),
  • Красилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (Будерацька С.С.),
  • Новороманівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (Надієвець П.І.),
  • Суслівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (Пилипчук О.А.).

Кращі за змістом та дизайном 52 роботи наших педагогів були представлені на обласній педагоічній виставці «Сучасна освіта Житомирщини», де отримали 24 диплома (дипломів І ступеня - 6, дипломів ІІ ступеня - 10, дипломів ІІІ ступеня - 8).

З них:

  • Суслівська ЗОШ І-ІІІ ступенів  – 4 роботи (диплом І ступеня - 2, ІІ - 1, ІІІ - 1);
  • Івашківська ЗОШ І-ІІ ступенів – 4 роботи (диплом І ступеня - 1, ІІ - 2, ІІІ - 1);
  • Слободороманівська гімназія – 2 роботи (диплом ІІ ступеня - 2);
  • Великомолодьківська ЗОШ І-ІІІ ступенів –  1 робота (диплом ІІ ступеня);
  • Орепівська ЗОШ І-ІІІ ступенів – 1 робота (диплом І ступеня);
  • Ярунська ЗОШ І-ІІІ ступенів – 1 робота (диплом І ступеня);
  • Наталівська ЗОШ І-ІІ ступенів – 1 робота(диплом І ступеня);
  • Курчицькогутянська ЗОШ І-ІІ ступенів – 1 робота (диплом ІІ ступеня);
  • Немильнянська ЗОШ І-ІІ ступенів  – 1 робота (диплом ІІ ступеня);
  • Середньодеражнянська ЗОШ І-ІІ ступенів – 1 робота (диплом ІІ ступеня);
  • Токарівський ДНЗ «Малятко» – 1 робота (диплом ІІ ступеня);
  • Городницька ЗОШ І-ІІІ ступенів – 1 робота (диплом ІІІ ступеня);
  • Колодянська ЗОШ І-ІІІ ступенів –  1  робота (диплом ІІІ ступеня);
  • Токарівська ЗОШ І-ІІІ ступенів –  1  робота(диплом ІІІ ступеня);
  • Варварівська І-ІІ ступенів –  1  робота(диплом ІІІ ступеня);
  • Суховільська ЗОШ І-ІІ ступенів (диплом ІІІ ступеня);
  • РЦТСТУМ – 1 робота (диплом ІІІ ступеня).

Реалізація проблемної теми району

 

Упродовж 2016-2017 навчального року тривала робота над реалізацією 5 (узагальнюючого) етапу проблемної теми:«Впровадження в навчально-виховний процес сучасних педагогічних технологій як умова індивідуального розвитку і самовдосконалення особистості», метою якого було визначення ролі впровадження нових педагогічних та інформаційних технологій  підвищення якості навчально-виховного процесу. Забезпечення інтеграції перспективного досвіду у навчальних закладах району.

var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }

Пошук

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Оголошення!


Новини по категоріях
Оголошення [869]
Семінари [169]
Інформатика [9]
Математика [12]
Фізика [14]
Хімія та біологія [23]
Позашкільна робота [246]
Дошкільна освіта [46]
Бібліотека [31]
Спорт [184]
Трудове навчання [12]
Навчально-виховна робота [61]
Українська мова та література [55]
Музичне мистецтво [3]
Початкові класи [38]
Географія, економіка [11]
Історія, правознавство [22]
Вітання [163]
Атестація шкіл та ДНЗ [18]


Перекладач сайту


Корисні сайти
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 



 


Відділ освіти Новоград-Волинської районної державної адміністрації ©2009-2024


Адміністратор сайту - Ткачук Максим Анатолійович
Хостинг від uCoz
Вгору