15.04.09. Семінар директорів шкіл.
Педагогіка життєтворчості – одна із провідних концептуальних ідей сучасної психолого-педагогічної та філософської думки.
Вона орієнтує особистість на глибинне осмислення своєї життєдіяльності і творчий підхід до самореалізації. Особливо проблема формування життєвої компетентності набуває актуальності в умовах демократизації українського суспільства, коли держава потребує особистість високодуховну, розвинену, здатну творчо жити і діяти на користь як власним, так і загальнонаціональним інтересам.
Діти, які прийшли до школи у 2005 році, продовжуватимуть свою трудову діяльність приблизно до 2060 року. Яким буде світ усередині ХХІ століття, складно уявити. Тому школа як простір життя має готувати своїх вихованців до змін, розвиваючи в них такі якості, як мобільність, динамізм, конструктивність.
Отже, набуття школярами необхідних життєвих (ключових) компетентностей протягом усього процесу навчання в школі набуває великого значення. Компетентнісний підхід допомагає досягти розумного балансу між академічними знаннями і прагматичними вміннями. Знання як самоціль має поступатися місцем знанню як інструментові життя, що забезпечує молодій людині можливість жити в гармонії зі своєю природою та довкіллям, суспільством, окремими людьми, можливість опановувати нові технології.
Компетентніший підхід відповідає не тільки об'єктивним потребам учнів, а й напрямам творчих пошуків учителів. Ці пошуки пов'язані з реалізацією ідеї розвивального навчання, педагогіки співробітництва, особистісно орієнтованого навчання. Всі ці ідеї відображають намагання вирішити проблему мотивації навчальної діяльності школярів, створити модель «навчання із захопленням».
Компетентнісний підхід допомагає уникнути конфліктів між учнями та педагогами, неминучих у навчанні з примушуванням.
У цьому контексті важливого значення набуває проблема розробки школи життєвої компетентності, яка будується на теоретичних підвалинах педагогіки і психології життєтворчості.
Саме таки питання були розглянуті під час семінару директорів шкіл»Технологія життєтворчості- інноваційна основа шкільного життя»,який відбувся 15.04.09. на базі Косенівської ЗОШ І-ІІІ ст.(директор БортнікЛ.М.,заступники РоманюкЛ.Ф., СадовнікТ.Л.) Під час семінару учасники ознайомились з моделю школи життєвої компетентності, яку створює педагогічний колектив Косенівської школи, як реалізуються на уроках вчителів Костюк С.М., Романюк А.О., ЖурТ.І., СайчукВ.Л., ., СайчукО.В., ГнесьІ.П., СавчукГ.І. діяльнісний, компетентнісний підхід, ідеї проективної, особистнісно орієнтованої педагогіки. Завершився семінар позакласним заходом «Земле, живи й розквітай».
|