4 вересня на базі РМЦ відбувся методичний стартап «Особливості організації навчально-виховного процесу в 2018-2019 навчальному році» для працівників психологічної служби (практичних психологів та соціальних педагогів), що працюють в ЗЗСО району. В проведенні стартапу взяли участь 11 практичних психологів та 3 соціальних педагоги.
Першочерговим було питання опрацювання Наказу МОН №509 від 22.05.2018 року «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», а також безпосереднє вивчення Положення про психологічну службу у системі освіти України. В новій редакції Положення чітко розподілені права та обов’язки практичного психолога та соціального педагога. Також, більш чітко визначені основні завдання, принципи та функції психологічної служби, дані роз’яснення щодо функціональних обов’язків всіх ланок служби. Жваве обговорення викликало питання тривалості питання розподілу робочого часу практичних психологів та соціальних педагогів. На це питання було дано роз’яснення, яке викладено в Наказі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-683 від 26.09.12р., де чітко прописані види робіт, якими практичний психолог чи соціальний педагог навчального закладу має займатись в закладі освіти та види робіт, які він має робити поза закладом освіти, з яких 20 годин відводиться на безпосередню роботу в закладі, а 20 – поза закладом освіти (з навантаженням на 1 ставку). Дані роз’яснення до Положення та саме Положення будуть надіслані по школах для ознайомлення адміністрацією шкіл, педагогічними працівниками.
Також детально було вивчено лист МОН №1/9-487 від 07.08.2018р. «Про пріоритетні напрями психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу на 2018-2019 навчальний рік». Слід відзначити, що працівникам психологічної служби відведена також велика роль в процесі реалізації Концепції Нової української школи. На цьому і зроблено наголос під час обговорення листа. Також, працівникам психологічної служби запропоновано звернути увагу на превентивні заходи в школах щодо таких негативних явищ, я к булінг, кібербулінг та їх продолання.
Отже, у 2018-2019 навчальному році для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно вжити заходів:
стовідсоткове забезпечення закладів освіти, у тому числі навчально-методичних центрів/кабінетів/лабораторій, методистами, практичними психологами, соціальними педагогами та забезпечення їх кабінетами і персональними комп’ютерами;
проведення з керівниками закладів освіти спеціальних занять, семінарів, тренінгів щодо надання інформації про функціональні обов’язки працівників психологічної служби, нормативно-правові засади їх професійної діяльності, розподілення робочого часу та роль у забезпеченні високої ефективності освітніх реформ;
покращання методичного забезпечення діяльності працівників психологічної служби, у тому числі і в закладах освіти новостворених територіальних громад;
організація надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО;
психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна і просвітницька робота з батьками;
допомога у вирішенні проблем адаптації дітей до закладу освіти;
забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в учнівському колективі та домашньому насильству);
посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми;
підвищення фахової компетентності педагогічних працівників.
|