Семінар учителів-словесників, який відбувся 20 квітня на базі РМЦ, підтвердив тезу, що в умовах соціокультурної кризи питання гуманізації освітнього простору набуває першочергового значення. Завданням педагогів має стати організація навчально-виховної взаємодії учителя та учня, орієнтованої на особистість як найвищу цінність сьогодення.
А оскільки мистецтво є унікальним засобом впливу на людину, то саме воно може забезпечити творчу та індивідуально-особистісну спрямованість освіти, стати важливим компонентом її змісту.
Тому й темою зустрічі, учасниками якої стали 34 вчителі української мови та літератури, російської мови і зарубіжної літератури, було обрано «Використання елементів артпедагогіки на уроках словесності».
Про артпедагогіку як інноваційну технологію особистісно зорієнтованого навчання і виховання розповіла методист РМЦ Рошка С.П., звернувши увагу на активізацію навчальної та пізнавальної діяльності учнів засобами мистецтва, гармонізацію внутрішнього світу дитини та її соціалізацію, виховання самоідентифікації особистості дитини в процесі її залучення до національного та світового мистецтва.
Досвідом використання елементів артпедагогіки на власних уроках поділилася під час майстер-класу вчитель української мови та літератури Красилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Якубовська А.Б., запросивши колег створити малюнок музики, артмаску, колористичну гаму тексту.
Словесники активно включилися в роботу, з цікавістю виконуючи завдання, запропоновані колегою.
Учасники семінару ознайомилися також зі скрайбінгом як новітньою технікою презентації, комплексно-хвильовим уроком, хмарними технологіями.
Про медіакультуру як фактор професійного розвитку педагога в умовах глобалізації інформаційного простору розповіла вчитель зарубіжної літератури Токарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Лопатюк Т.К., зазначивши, що медіа сьогодні представляють собою систему неформальної освіти та істотно впливають на засвоєння людьми різного віку широкого спектру соціальних норм, на формування ціннісних орієнтирів особистості.
Словесники обговорили питання підготовки до ДПА, ЗНО, підбили підсумки участі в обласних олімпіадах, конкурсах мовно-літературного спрямування, зробивши висновок, що ефективна взаємодія між учителем і учнем є підставою для взаємного розвитку, самовдосконалення і служить розкриттю індивідуального творчого потенціалу незалежно від художніх, інтелектуальних та інших здібностей кожної дитини.
|