Мова, як інструмент – що більше на ньому
граєш, то краще він звучить.
Олег Чорногуз
21 жовтня на базі РМЦ відбувся районний семінар-практикум з елементами тренінгу «Формування мовної особистості інформаційної доби», в якому взяли участь 17 словесників.
Розпочала зустріч методист РМЦ Рошка С.П., яка обґрунтувала актуальність теми семінару, окреслила завдання та ознайомила присутніх із особливостями формування української мовної особистості.
Власним досвідом використання ресурсів мережі Інтернет у професійній діяльності поділився Вознюк Р.В., вчитель української мови та літератури Курчицькогутянської ЗОШ І-ІІ ступенів.
Теоретичну частину продовжила вчитель Тальківської ЗОШ І-ІІ ступенів Сита О.О., котра порушила проблему реалізації мовного та літературного компонентів у контексті впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти.
Вчитель Орепівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Зозуля А.В. ознайомив колег із застосуванням елементів інноваційних педагогічних технологій навчання як чинником досягнення нової якості мовно-літературної освіти.
Презентацію про організацію роботи зі здібними та обдарованими дітьми у Всеукраїнській грі «Соняшник» підготувала вчитель Наталівської ЗОШ І-ІІ ступенів Петровська А.С.
Працюючи в групах, словесники конструювали сучасний урок у контексті впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти.
Перша група створювала міні-проект (колаж) «Образ сучасного учителя» та презентувала його.
Друга - заповнювала фрейм «Загальні вимоги до сучасного уроку», представляючи результати роботи групи опорними фразами методу «ПРЕС».
Фішбоун «Сучасний урок української мови. Мовний компонент» створювала та представляла третя група.
Учасники обмінялися також матеріалами для організації мовно-літературних конкурсів, обговорили актуальні питання проведення районних олімпіад та прийняли ряд рекомендацій стосовно моделювання компетентнісного уроку словесності, найактуальнішими з яких стали:
1. Забезпечення вільного володіння учнями українською літературною мовою в усній і писемній формі як засобом та умовою успішної соціалізації та самореалізації особистості.
2. Збагачення арсеналу способів організації провідних видів діяльності учнів на уроці, бачення наступності й перспективності у засвоєнні навчального матеріалу.
3. Вивчення основних напрямків оновлення змісту шкільної освіти:
- особистісна орієнтація системи освіти,
- пріоритет загальнолюдських і національних цінностей,
- забезпечення якості освіти на основі новітніх досягнень науки.
4. Активізація роботи з обдарованими дітьми.
5. Доцільне використання ІКТ на уроках української мови та літератури.
|