У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Розвиток творчої особистості потребує впровадження нових дидактично - методичних засобів, що допомагають моделювати навчально - виховний процес, виходячи із поставленої мети.
Саме алгоритм роботи, що сприяє формуванню творчих і пізнавальних здібностей школярів, продемонстрували педагоги Гульської ЗОШ І-ІІІ ступенів, на базі якої був проведений районний семінар-практикум вчителів початкових класів на тему «Формування творчих і пізнавальних здібностей з використанням сучасних технологій у роботі з учнями початкових класів». У семінарі взяли участь 35 вчителів початкових класів району.
Формування творчих і пізнавальних здібностей учнів на основі застосування різних форм, методів, прийомів і засобів навчання продемонстрували вчителі, які майстерно провели відкриті уроки:
Чечет Надія Леонідівна – інтегрований урок навчання грамоти і природознавства у 1 класі на тему «Буква Є є на позначення словосполучення (йе), звука (е) та м’якості приголосного»,
Тимощук Світлана Давидівна - урок української мови у 2 класі на тему «Слова що позначають дії предметів»,
Корчемлюк Галина Олександрівна - урок літературного читання у 3 класі на тему «Кому всміхається вдача. Ярослав Стельмах «Ловись, рибко»,
Дубравська Світлана Михайлівна - урок природознавства у 4 класі на тему «Охорона природи України».
Методи, прийоми, засоби навчання, що застосували вчителі на уроках, сприяли активізації діяльності учнів, формували творчі і пізнавальні здібності, стійкий інтерес до вивчення нового матеріалу.
Логічним завершенням практичної частини семінару стала класна виховна година «Ступай в житті дорогою добра», яку підготувала і провела Корчемлюк Зоя Михайлівна.
У теоретичній частині семінару заступник директора Мельничук Тетяна Володимирівна презентувала досвід створення в навчальному закладі сприятливого середовища для формування творчого мислення, пізнавальної активності школярів, забезпечення якісної освіти шляхом використання сучасних технологій у роботі з учнями початкових класів. Також було розглянуто питання завершення навчального року та проведення ДПА у 4-х класах.
Учасники семінару ще раз переконались в тому, що формування творчих і пізнавальних здібностей молодших школярів розвивається у процесі наполегливої, систематичної діяльності вчителя і учнів, а це робота не одного дня, а щоденної праці всіх учасників навчально-виховного процесу.
|