«Пошуки шляхів оновлення та
вдосконалення системи дошкільної та початкової освіти. Наступність дошкільного
навчального закладу та початкової школи»
Починати навчання дітей зі
школи – це означає зводити будівлю на піску без фундаменту. Реалізація принципу
безперервності освіти має починатися з забезпечення наступності між першими її
сходинками – дошкільною і початковою ланками.
Дане питання піднімалося на спільному
семінарі, що відбувся 15 січня 2012
року на базі Великомолодьківської ЗОШ І-ІІІ ст. та Великомолодьківського ДНЗ.
На початку роботи методист
початкового навчання РМЦ Лопатюк В.Г.
ознайомила присутніх з планом роботи семінару. Вона наголосила, що Базовий
компонент дошкільної освіти та Державний стандарт початкової загальної освіти
покликані забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний,
пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття нею певного практичного
досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті.
Після теоретичної частини
учасники семінару відвідали заняття з математики «Незвичайні пригоди Колобка» в
дошкільному закладі, яке майстерно провела вихователь Дереженко Валентина
Володимирівна. А вихованці
продемонстрували свої уміння в розв’язанні завдань дослідницько-пізнавального
характеру.
На високому професійному і
методичному рівні пройшли уроки:
- 2 клас Математика «Задачі на дві дії різного ступеня. Знаходження
значень виразів на дві дії різного ступеня», вчитель -
Сидорчук Тетяна Василівна
- З клас Я і Україна.
Громадянська освіта «Добро. Доброта » вчитель - Лісовська Світлана
Володимирівна
- 4 клас Українська мова
«Займенники ІІ-ї особи однини і множини» вчитель - Осипчук Надія Вікторівна
Не лишив байдужими присутніх виховний
захід «Свято Стрітення», де учасники дитячого садочка та початкової ланки
показали не тільки свої декламаторські та вокальні здібності, а й глибокі
знання звичаїв та традицій українського народу.
Під час засідання «Круглого
столу» методист РМЦ з питань дошкільної освіти Гопанчук В.В. ознайомила присутніх з Базовою програмою
розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та Програмою розвитку дітей
старшого дошкільного віку «Впевнений старт» і зауважила, що у центрі уваги ДНЗ – забезпечення кожній дитині перед
вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її
безболісної адаптації до нового соціального середовища на основі сучасних
критеріїв, форм і методів підготовки до школи, адекватних вікові дітей.
Підводячи підсумки семінару
Валентина Григорівна відмітила, що сучасне бачення вирішення проблеми
наступності полягає у створенні умов для реалізації в освітньому процесі
дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів єдиної, динамічної,
перспективної системи особистісного творчого зростання дитини.
А забезпечення дієвості такої
системи передбачає:
- взаємодію методичної роботи
між дошкільним та загальноосвітнім навчальним закладом; - роботу з дітьми старшого
дошкільного віку та учнями початкових класів; - роботу з батьками; - роботу психологічної служби.
|