«Хто не знає іноземних мов,
той нічого не розуміє і в своїй рідній мові»
Йоганн Вольфганг Гете.
Безсумнівно, сучасна школа покликана, передусім, надавати учням глибокі та змістовні знання, випробовуючи нові форми й методи, особливо при вивченні іноземних мов. Навчати мовленнєвій діяльності можна лише в спілкуванні, живому спілкуванні.
16 листопада 2017 року в Орепівській ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено семінар-практикум учителів англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів району з теми: «Формування мовленнєвої компетентності учнів основної школи через впровадження інноваційних технологій». Участь в роботі семінару-практикуму взяли педагоги з Варварівської, Великогорбашівської, Дідовицької, Івашківської, Калинівської, Наталівської, Поліянівської, Суховільської, Стрієвської, Яворівської ЗОШ І-ІІ ступенів, Барвинівської, Броницькогутянської, Гульської, Жолобненської, Несолонської, Новороманівської, Пилиповицької, Повчинської, Ярунської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Привітну зустріч гостей організували – директор школи Микола Дмитрович Петрук, його заступники Олена Іванівна Приймак, Оксана Володимирівна Радченко та учні 5-7 класів.
Змістовним і своєрідним виявився початок семінару-практикуму, який уміло й енергійно провела практичний психолог школи Тамара Миколаївна Лопоха. Цікаві психологічні вправи логічно налаштували усіх присутніх на плідну співпрацю впродовж усієї роботи семінару-практикуму.
Процес формування мовленнєвих компетентностей учнів на уроках англійської мови було методично грамотно продемонстровано вчителями-предметниками – Петрук Людмилою Миколаївною (3 клас, «Дні тижня. Шкільні предмети») і Радченко Оксаною Володимирівною (8 клас, «Освіта. Школи Великобританії та України»).
Креативний позакласний захід на тему «London Quiz», активну участь в якому взяли учні 5-11 класів, невимушено долучив до роботи в ньому і всіх учасників семінару-практикуму, чим довів, що знання англійської мови важливе й необхідне в сьогоднішньому бурхливому світі.
Екскурсія по школі та електронна презентація роботи педагогічного колективу по забезпеченню умов гармонійного розвитку своїх вихованців надовго залишаться в пам ´яті колег. Доречі, школярі Орепівської школи вивчають й німецьку мову, як другу іноземну.
Обговорюючи проблемне питання «Формування мовленнєвої компетентності школярів через впровадження інтерактивних технологій», учасники семінару-практикуму відзначили, що робота вчителів англійської мови Петрук Л.М. і Радченко О.В. вимагає щоденної наполегливості, адже сучасна концепція мовної освіти робить важливий акцент на необхідності не обмежувати вивчення іноземної мови її вербальним кодом, а формувати у свідомості учня "картину світу", притаманну носієві цієї мови як представникові певної культури й певного соціуму.
Підводячи підсумок роботи семінару-практикуму методист РМЦ Костюк К.М. підкреслила, що знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Англійська мова сьогодні просто необхідна, щоб досягти успіху у багатьох сферах та й для саморозвитку. Наголосила, що для досягнення ефективності у міжкультурному спілкуванні недостатньо лише засвоїти мовну систему і набути мовленнєвих умінь і навичок – необхідно навчитися користуватися мовою відповідно до умов соціально-культурного середовища носіїв цієї мови, у якому відбувається формування пізнавальної та комунікативної культури особистості. Відтак, одним із пріоритетних завдань навчання іноземних мов є формування в учнів соціокультурної компетенції, що передбачає наявність знань про національно-культурні особливості країни, мова якої вивчається, про норми мовленнєвої та невербальної поведінки її носіїв, а також пам’ятати – вимога ХХІ століття – це знання двох або трьох іноземних мов.
|