Формування моральних цінностей і орієнтацій особистості, моральної культури і культури поведінки учнів, що потребує від вчителів особливої уваги до емоційно-ціннісної та діяльнісної складової навчання покликаний курс етики як предмет суспільствознавчої галузі.
14 березня 2011 року на базі Киківської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено районний семінар-практикум вчителів етики з проблеми «Формування ціннісних орієнтацій на уроках етики». На семінар прибули вчителі шкіл району, які читають названий курс і, які зацікавлені в тому, аби їх вихованці набули практичного досвіду поведінки людини в різних життєвих ситуаціях, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях.
Відкритий урок з етики в 5 класі по темі «Основні правила невербального спілкування», проведений вчителем Тимошенко Н.А., показав, що засвоєння основних прийомів і правил невербального спілкування проходить через використання ігрового потенціалу молодших підлітків. Учні 5 класу в процесі уроку спільно виконували творчі завдання, дискутували з однокласниками і вчителем, ділилися своїми думками, чітко виконували завдання в малих групах, вміло працювали з текстом підручника.
Використання на уроці мультимедійних презентацій сприяло втілити активну та інтерактивну моделі навчання, осучаснити урок, збагатити його яскравим ілюстративним матеріалом.
Очікувані результати уроку задовольнили всіх його учасників.
Позакласний виховний захід «Нема краю без звичаю», побудований у формі усного журналу, став фінальним мажорним акордом наполегливої праці не одного вчителя, а всього педагогічного колективу школи щодо формування у школярів таких якостей особистості, як почуття власної гідності, порядності, певного кодексу честі людини, формування відповідних моделей поведінки.
Зустріч за круглим столом «Етика: напрацювання, проблеми, перспективи» допомогла учасникам семінару-практикуму виробити відповідні методичні рекомендації, які стануть корисними в процесі викладання названого курсу.
|