На базі Киківської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум вчителів історії на тему: «Роль суспільних дисциплін у формуванні життєвих компетентностей учнів», в роботі якого взяли участь 20 педагогів.
Компетенція – це сукупність взаємопов’язаних якостей особистості. За старими програмами – це сукупність знань, умінь, навичок та способів діяльності, за новими – рівень навчальних досягнень. Компетентність – це володіння людиною відповідною компетенцією, що містить її особистісне ставлення до предмета діяльності. Компетентності – це діяльнісні характеристики людини, тому їхня класифікація насамперед адекватна класифікації діяльностей. У загальному плані це трудова, навчальна, ігрова й комунікативна компетентності. Перелік ключових компетенцій визначається на основі провідних цілей загальної освіти, основних видів діяльності учня, які дозволяють йому оволодівати соціальним досвідом, формувати навички життя та практичної діяльності в суспільстві. Ця система цінностей складає життєву компетентність, тобто інтегрувальну якість особистості учня, яка дає змогу свідомо і творчо визначати і здійснювати власне життя, розвивати свою індивідуальність, досягати успішної, оптимальної життєдіяльності.
Директор школи Процюк Микола Дмитрович розповів про діяльність навчального закладу, взаємодію педагогічного та учнівського колективів. Матеріали про здобутки школи та організацію навчально-виховного процесу презентували заступники директора з навчально-виховної роботи Железняк Любов Іванівна та виховної роботи Деркач Ірина Володимирівна.
До уваги учасників семінару представлено вчителем І кваліфікаційної категорії Свідрук Валентиною Павлівною урок історії в 11 класі на тему: «Здобуття Україною незалежності». Доступно, вміло дозуючи великий обсяг нового матеріалу уроку та використовуючи елементи інноваційних технологій (технологію критичного мислення, тези в мультимедійному варіанті, дискусію, постановку проблемних питань) Валентина Павлівна продемонструвала високий професіоналізм вчителя-практика. Вчитель також поділилася власним досвідом роботи з формування життєвих компетентностей на уроках історії та права, відповідно до теми семінару, демонструючи у фото- та відео матеріалах різноманітні форми і методи роботи.
У навчальному закладі проводиться значна робота по формуванню в учнівської молоді ціннісного ставлення до суспільства, держави, людей шляхом організації проектної діяльності, що було продемонстровано в презентації учнівського проекту "Ціннісне ставлення до України, народу, суспільства", який підготували педагог – організатор Марчук В.С. та вчитель історії Свідрук В.П.
На завершення семінару його учасникам діти вручили символи-янголятка зі словами: «Хай Бог береже Україну, а ваші янголи-охоронці будуть завжди з вами!».
|