Що може бути кращим для становлення особистості, ніж відчуття успіху й власної значущості від результатів своєї праці. Сучасні умови життя вимагають від людини вміння творчо мислити, приймати нестандартні рішення. Саме на формування такої особистості спрямований метод проектів.
«Проектне навчання як умова розвитку пізнавальних інтересів у початковій школі» за такою темою пройшов семінар-практикум для вчителів початкових класів у Городницькій ЗОШ І-ІІІ ступенів. У семінарі взяли участь 35 вчителів початкових класів шкіл району.
Лопатюк В.Г., методист РМЦ ознайомила присутніх із методом проектів, зауваживши, що даний метод орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, якою учні займаються протягом певного часу. Під час такої діяльності школярі перебувають у різних соціальних ролях, підвищують свій рівень володіння комунікативними навичками. Гончаренко С.В., директор закладу презентувала зміст навчально-виховної діяльності вчителів початкових класів Городницької ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Змістовною та актуальною була практична частина, на якій вчителі Городницької школи продемонстрували високий професійний потенціал. Увазі присутніх були презентовані уроки у 1-А класі з Я і України «Як хліб на стіл прийшов. Вшанування хліба», класовод Потайчук Л.М., у 2-Б класі з читання «Знавці європейських народних казок», класовод Мосійчук Т.К., у 3-А класі з громадянської освіти «Подорож картою України. Городниця – славетний поліський край», класовод Шиліна С.В., у 3-Б класі з громадянської освіти урок-презентація проекту «Ти і Україна», класовод Мартинова Л.П., у 4-А класі з читання «Людина починається з добра. В Сухомлинський «Усмішка»», класовод Лісовська М.В., у 4-В класі з економіки «Роль грошей в житті людини», класовод Бурченя О.В. Під час проведення уроків вчителі використовували інтерактивні, комп'ютерні технології, інтерактивну дошку та мультимедійні засоби.
Учні 3-В класу, вчитель Барам Т.І., представили довготривалий проект «Символи України».
Професійними таємницями проектної роботи в позаурочний час поділилися Костюк Н.М., Шостак М.Ф., Подран М.Б., підготувавши виховний захід «Ой вербиченько, біле личенько».
Учасники семінару мали змогу ознайомитись з творчими наробками вчителів початкових класів Городницької школи, в яких поєднувались спільна творчість педагогічної майстерності та практичної діяльності.
У ході семінару вчителі із задоволенням обмінювалися досвідом роботи та окреслювали проблеми над якими повинні працювати. Досвід роботи щодо використання проектних технологій на уроках та в позаурочний час представили Тимощук С.Д. - вчитель Гульської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Шокур В.М. – вчитель Калинівської ЗОШ І-ІІ ступенів. Підводячи підсумок семінару було наголошено, що метод проектів є одним із перспективних видів навчання, він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні. Всі присутні високо оцінили рівень підготовки та проведення семінару.
|