Почуття, співчуття та
переживання допомагають адекватному розумінню інших людей. Уміння сприйняти
почуття іншої людини як власні, здатність до емоційного відгуку є необхідним
компонентом спілкування, специфічним засобом пізнання людини людиною. Емпатія сприяє
збалансованості міжособистісних стосунків. Розвинена емпатія – це ключовий
фактор успіху в багатьох видах діяльності. Особливого значення набувають
розвинені емпатичні здібності в професійній діяльності психолога.
Тому 7 лютого на базі РМЦ і відбувся
семінар – тренінг для практичних психологів та соціальних педагогів на тему:
«Психологічні особливості розвитку емпатії практичного психолога у самостійній
практичній діяльності».
В роботі прийняло участь 20 працівників психологічної служби
загальноосвітніх навчальних закладів району.
Впродовж семінару було реалізовано наступні завдання:
- ознайомлення з поняттям «емпатія»
у психологічних дослідженнях;
- ознайомлення з невербальними та
вербальними прийомами передачі інформації;
- тренування навиків слухання і
усвідомлення почутого;
- навчання розвитку і навичок
емпатії.
Розуміння інших пов’язане з
розумінням самого себе. Використання особистого досвіду для пояснення
внутрішнього стану інших призводить інколи до суб’єктивності,помилок в
інтерпретації, викривлень. Емпатійні тенденції суб’єкта залежать значною мірою
від умов виховання, соціального оточення, сформованої системи цінностей тощо.
Здатність до емпатичного розуміння розширюється тим більше, чим більше ми
довіряємо своїм почуттям, словам, імпульсам, уяві, чим глибшим є наш інтерес до
кожної людини, чим багатшим й різноманітнішим є уявлення про
інших.Психолог-практик не повинен поспішати з висновками, оцінками,
інтерпретаціями, діагнозами. Його поведінка має будуватися як безпосередня
емоційна реакція на розповідь клієнта, щирий відгук на його складні, часто
болючі переживання.
На вирішення цих задач і був націлений тренінг, проведений практичним
психологом Колодянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Каленюк С.Б.
|